آقای رئیس جمهور تهیه گزارش تحلیل وضعیت کمی وکیفی آموزش وپرورش رابه مرکز تخصصی غیر دولتی امین بسپارید

امروز خوشبختانه دغدغه یادگیری دانش آموزان وکارآمدی آموزش وپرورش امر ملی واجتماعی شده است و ریاست جمهوری بالاترین مقام اجرایی کشور از وزیر دولت ومردم خواست گزارشی از کیفیت آموزشی تهیه وبه هیات دولت ارائه نماید که شاید بعد از انقلاب هیچ جلسه ای از هیات دولت به آموزش وپرورش و کیفیت آموزش آن به این نحو نپرداخته است و فعالیت رسانه ها از سر مسئولیت اجتماعی ویا تسویه حساب سیاسی با ترسیم و تبیین نمرات امتحان نهایی آموزش وکیفیت آن را امر ملی نموده تا عزم ملی برای بالندگی آن شکل گیرد

امتحان نهایی در گذشته کارکردی در آموزش وپرورش جز دریافت مدرک دیپلم و راهیابی به رقابت کنکور واستفاده از بعضی از مزایای اجتماعی نداشت ولی تاثیر ۴۰ در صد آن در کسب صندلی های دانشگاه ها نگاه ملت ودولت را به آن جلب کرد

بهتر بودکه ریاست دولت علاوه بر ماموريت به وزارتخانه به یک دانشگاه ویا پژوهشگاه تخصصی ویا مرکز غیر دولتی ماموريت جمع آوری داده ها لازم وکافی وتحلیل آن با شاخص های جهانی وبومی را می داد تا نتایج آن مورد اتفاق همگان باشد و از هر نوع سوئگیری خطا انسانی ویا جانبداری ویا حب وبغض سیاسی مصون می ماند بنابراین پیشنهاد می شود ریاست جمهوری به دانشگاه علامه طباطبایی ویا مشابه آن و مراکز تخصصی غیر دولتی، به افراد عادل ومنصف با عرق ملی و دانش تخصصی وتجربه ماموریت دهندوضعیت فعلی آموزش را بررسی وتحلیل نمایند وتمام دستگاه ها را مامور کنند که داده های مورد نیاز را در اختیار این تیم قرار دهند و این گروه علاوه بر داده های کتابخانه ای با مصاحبه از مسئولان وذی نفعان داده های تاثیر گذار پنهان را نیز کشف و تحلیل نمایند ونتایج آن رابه افکار عمومی برای همکاری اعلام نمایند ودربرنامه پنج ساله آموزش وپرورش از نتایج آن استفاده نمايند وهیات دولت مستمرا با تصمیم گیری تاثیرگذار وپایش ونظارت دائمی آموزش وپرورش را به جایگاه آن در انقلاب اسلامی برسانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *