ازآمریکایی های خشمگین علیه بایدن تاروزنامه های داخلی همسو

تجاوز نظامی امریکا و انگلیس و متحدانشان به یمن با استقبال و تحسین رسانه اقتصادی اصلاح‌طلب «دنیای اقتصاد» مواجه شد، آن هم چندی پس از اجلاسیه این رسانه با چهره‌های اصلی اصلاح‌طلب! گویی گردهم آمدن اصلاح‌طلبان و شیرینی خوردن با هم، اثرات تخریبی خودش را درباره ایران و دوستان ایران به خوبی نشان می‌دهد!
سایت اقتصاد نیوز وابسته به روزنامه دنیای اقتصاد روز گذشته برای اعلام خبر حمله امریکا و انگلیس و متحدان منطقه‌ای‌شان به یمن از تیتری استفاده کرد که تحسین تجاوز و حمایت از این اقدام بود. دنیای اقتصاد بامداد جمعه تیتر زد که «فوری/ امریکا نسخه یمن را پیچید».
این استقبال رسانه اصلاح‌طلب از تجاوز نظامی به یمن با اعتراضات تندی در فضای مجازی مواجه شد. یک کانال تلگرامی با انتشار تصویری از این تیتر در سایت مذکور، نوشت: «ارگان خبری سازمانِ آموزش و پرورشِ دلالان ایران و نهاد روابط عمومی لیبرترین‌های ایرانی، موسوم به “‎دنیای اقتصاد” است. نفرت‌انگیز‌های ستون پنج در ایران و سخنگویان متجاوزان ناتو در تهران».
کانال تلگرامی دیگری هم با کپشن «خوشحالی غلام سیاهان امریکا در ایران از حمله ارباب‌شان به یمن» نسبت به تیتر عجیب دنیای اقتصاد واکنش نشان داددر شبکه ایکس (توییتر) هم کاربرانی به تندی به دنیای اقتصاد اعتراض کردند. از جمله یک کاربر توییتر نوشت: «دنیای اقتصاد با خوشحالی تیتر زده امریکا نسخه یمن رو پیچید! البته که تعجبی نداره. تفکر حاکم بر دنیای اقتصاد همونیه که وقتی قدرت دستش بود، کشتی حامل کمک‌های دارویی و غذایی رو که به سمت یمن می‌رفت بعد از تماس جان کری برگردوند!» کاربر دیگری هم نوشت: «دنیای اقتصاد همین است. دنیایی بدون آرمان و شرف. واداده در برابر غرب و دشمن مقاومت. خدا را شکر در جنگ غزه، دنیای اقتصادی‌ها، بر سر کار نبودند.»
یک کاربر هم متذکر شد که «نمی‌توانید تحلیل‌های اقتصادی دنیای اقتصاد و لیبرال‌ها را بپذیرید، اما در حوزه سیاست به آن‌ها فحش بدهید اقتصاد و سیاست آن‌قدر در هم تنیده هستند که ذره‌ای فاصله بین این موضعگیری سیاسی و مواضع اقتصادی این جریان وجود ندارد. اگر مخرج مشترک فکری با دنیای اقتصاد دارید یک جای کارتان می‌لنگد!»
اعتراضات علیه دنیای اقتصاد چنان بالا گرفت که این رسانه اصلاح‌طلب مجبور شد تیتر عجیب و غریب خود را تغییر دهد، با این حال آنچه عیان شده بود و در قلب و فکر دنیای اقتصادی‌ها وجود داشت، قابل تغییر و کتمان نبود.
چندی پیش دنیای اقتصاد مراسمی مجلل در یکی از هتل‌های تهران به مناسبت سالگرد تأسیس خود برگزار کرد که چهره‌های مطرح اصلاح‌طلب و دولتمردان روحانی از جمله ظریف و همتی و جهانگیری و محمد شریعتمداری در آن حضور داشتند و سخنرانی کردند.
طبعاً اگر دنیای اقتصاد فقط یک رسانه بود و پیچیدگی‌های تعاملات اقتصادی تعیین‌کننده نبود، این همه چهره‌های مطرح بر سر آن میز‌های پذیرایی حضور نداشتند. وقتی اقتصاد قرار است تعیین کننده همه چیز باشد، هم مهمانان مراسم عالی رتبه می‌شوند، هم نابودی یمن و تجاوز نظامی امریکایی‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *