شهیده فائزه رحیمی زندگی را معنا کرد

ه گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، آیین تشییع و وداع با پیکر پاک شهیده دانشجومعلم “فائزه رحیمی”که در حادثه تروریستی سیزدهم دی ماه در گلزار شهدای کرمان به شهادت رسید، روز شنبه ۱۶ دی 1402 به همراه خانواده این شهیده و با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، سعید غیاثی ندوشن سرپرست دانشگاه فرهنگیان، دانشجومعلمان و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد.

در این آیین رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهادت این شهیده عزیز و ۲۳ دانش آموز مظلوم را ادامه شهادت سلیمانی و رضی و شهدای مقاومت می‌دانیم، گفت: همانطور که سردار سلیمانی پس از شهادت راه‌گشایی کرد و به مکتب تبدیل شد، این شهدا هم راهی برای تربیت معلم می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یک کلاس درس را تقدیم جبهه مقاومت کرد، ادامه داد: «اتحاد حول محور دشمن» پیام این دانشجومعلم شهیده و این همان پیام شهید سلیمانی است.، قاتل این شهیده همان قاتل شهید سلیمانی است؛امروز گریه برای این شهیده باید از سر شعور باشد نه از روی احساس؛ گریه از سر شعور یعنی اینکه بدانیم دشمن ما کیست.

وی با بیان اینکه امروز این دانشجو، استاد ما است؛ او نشان داد که برای قیمتی شدن چه کاری باید انجام داد، افزود: این دانشجوی عزیز  عضو یاوران رسانه دانشگاه فرهنگیان و از فعالان فرهنگی بود که دغدغه معلم تراز سند تحول را داشت و می‌دانست راه اصلاح امور، تربیت معلم است و معلمان محور همه تحولات خوب در جامعه هستند.

صحرایی اسرائیل و آمریکا را بوجود آورنده داعش دانست و اظهار کرد:  این شهیده ماموریت خود را به همه نشان داد و ماهم در کنار پیکر او می‌گوییم که راهش را ادامه خواهیم داد. شهدا پس از آنکه شهید می‌شوند، راه را باز می‌کنند.

وی اظهار کرد: این شهیده عزیز جمله معروف شهید سلیمانی را بدرستی تعبیر کرد؛ اینکه شرط شهید بودن، شهیدانه زندگی کردن است.

وزیر آموزش و پرورش، در پایان تصریح کرد: من به این شهیده می‌گویم: دختر عزیزم؛ راهت را ادامه خواهیم داد؛ در تربیت معلم به نامت معلم تربیت خواهیم کرد و نام تو به عنوان یکی از دانشجومعلمان شهید، در تارک تربیت معلم خواهد درخشید.

همچنین حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این آیین با اشاره به شهادت این دانشجو در ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، اظهار کرد: این شهیده به ظاهر ۲۰ سال سن داشت اما یک معلم برای همه دانشجویان و معلمان است.

وی با بیان اینکه ما میزبان شهیده ای هستیم که خودش در روز ولادت حضرت زهرا (س) مهمان آن حضرت شد، گفت: کسی که شهادت را انتخاب می‌کند تمام دارایی خود را تقدیم به خدا می‌کند و این شهیده بهترین هدیه را به حضرت فاطمه زهرا (س) در روز مادر هدیه داد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها ادامه داد: دوستان و خانواده‌  شهیده رحیمی نقل می‌کنند که شهیدانه زندگی کرده است و در کنار سایر شهدا در بهشت زهرای تهران دفن می‌شود.

وی با بیان اینکه شهادت راه را به همه ی ما نشان می‌دهد، افزود:  چقدر دل‌ها همراه این شهیده شده، اجازه ندهید راه این شهید گم بشود.

حجت الاسلام رستمی یادآور شد: شهید در لحظه شهادت همه دارایی خود که همان جان عزیزش است، در راه خدا عطا می کند و به همین خاطر بالاتر از شهادت راهی وجود ندارد.

وی با یادآوری اینکه در چنین موقعیت هایی است که باید دوست و دشمن را شناخت، تاکید کرد: نباید به سوءاستفاده‌کنندگان امکان ایجاد فضای غبار آلود را داد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها ادامه داد: سربازان دوره ظهور حضرت مهدی (عج) را شهدا آماده می‌کنند و سایرین باید راه این شهدا را ادامه دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *