امضای تفاهم نامه ستاد همکاری ها و مرکز ملی پاسخ گویی به شبهات

حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری ها ضمن خیرمقدم به مدیر و معاونین مرکز ملی پاسخگویی به شبهات دینی با بیان اینکه تعامل و همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش در ۵۵ برنامه مشترک در دومین برنامه پنجم خودش بسر می برد، اظهار کرد: بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری و مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، تعامل و همراهی حوزه و آموزش و پرورش می‌بایست در ابعاد مختلف باشد.

وی افزود: در همین راستا آیت الله اعرافی در جلسات متعدد نکاتی را بیان داشتند که سرلوحه فعالیت های ما قرار گرفته است و آن اینست که تمام دستگاهها و نهادها باید پیوست آموزش و پرورشی داشته باشند.

دبیر ستاد همکاری ها ادامه داد: با همین رویکرد دبیرخانه ستاد اولین برنامه ۵ ساله همکاری را پشت سر گذاشت و در آستانه ورود به برنامه پنجم دوم است که می بایست از تفاهم خارج شده و به سمت برنامه‌ها حرکت کرد، این برنامه دوم پنج ساله بارها با نقد و نظرها اصلاح و کار جلو رفت تا ان شاءالله برنامه ۵ساله دوم همکاری با دقت نظر بیشتری به تصویب برسد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمد جواد اصغری، رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: در صدد تقویت پاسخگویی دینی به ویژه در قشر جوانان و نوجوانان هستیم.

وی با اعلام افزایش ظرفیت کارشناسان پاسخگو و همچنین افزایش ساعات پاسخگویی گفت: با توجه به اعتماد و اهتمام مردم در پیگیری مسائل دینی و اعتقادی بسترهای متفاوتی ارتباطی را برای مطرح کردن سوالات خود طراحی کرده ایم بطوریکه مخاطبان می توانند با شماره تلفن ۰۹۶۴۰۰ همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به صورت مستقیم با کارشناسان پاسخگو مطرح نمایند. همچنین مخاطبان می‌توانند سؤالات را از طریق صندوق صوتی با همین شماره در هر زمان از شبانه روز ارسال و در کمتر از ۱۲ ساعت پاسخ را دریافت نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم در مورد سامانه پیامکی مرکز گفت: این سامانه با شماره ۳۰۰۰۹۶۴۰ تنها ویژه سوالات احکام شرعی می باشد که با میانگین ۵ ساعات پاسخ ارائه می‌گردد.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی افزود: در بخش پاسخگویی آنلاین در دو بستر اندروید با اپلیکیشن پاسخگو مرکز ملی پاسخگویی قابل دریافت از کافه بازار و مایکت و تحت وب به نشانی  https://my.pasokhgoo.ir  به صورت زنده و گفتگوی متنی پاسخگوی مخاطبین می‌باشد.

حجت الاسلام اصغری با اعلام به روز رسانی و بازنشر نرم افزار احکام روزه گفت: نرم افزار «احکام روزه» در دو نسخه اندروید و ویندوز توسط مرکز ملی تولید شده است و کاربران می‌توانند این نرم افزار را از طریق اپلیکیشن پاسخگو یا سایت مرکز دریافت نمایند. این نرم افزار، سؤالات پرتکرار مخاطبان در موضوع روزه بوده که بر اساس فتاوای مراجع بزرگوار تقلید پاسخ داده شده است.

وی در پایان گفت: مرکز ملی پاسخگویی در هشت گروه تخصصی، قرآن، حدیث، احکام، اخلاق، عقاید، سیاسی و اجتماعی و مشاوره و روانشناسی پاسخگوی هم وطنان عزیز می باشد.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری به امضای مدیران هر دو نهاد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *