سرپرست وزارت آموزش و پرورش پای درد و دل جمعی از معلمان نشست

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی در ادامه بازدید از یکی از مراکز رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی فرهنگیان، از مدرسه مصلی نژاد بازدید و پای درد و دل جمعی از معلمان نشست.

در این بازدید که با همراهی حجت اله الماسی؛ مشاور وزير و مديركل دفتر وزارتی آموزش و پرورش همراه بود؛ ۶ نفر از معلمان؛ دیدگاه، نظرات و مشکلات خود را با سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح کردند و در ادامه، سرپرست وزارت‌آموزش و پرورش  ضمن ابراز خرسندی از حضور در اين مدرسه و در جمع معلمان اظهار کرد: مدرسه چشمه جوشش وعامل مهم تحول است که می تواند تمام آرمان های انقلاب اسلامي را در حوزه تعلیم و تربیت تحقق بخشد.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه معلمان افزود: درباره معلم باید استراتژی خود را اصلاح کنیم که برای این مهم باید سه ضلع یک مثلث مدنظر باشد. ضلع اول معیشت معلم و ضلع دوم منزلت معلم و حفظ آن است که وظیفه جامعه، مسئولین و خانواده ها است و ضلع سوم مرجعیت معلم است که متوجه شخص معلم است، زیرا مرجعیت معلم مانند یک نور درونی بسیار ارزشمند و وابسته به خود معلم است.

صحرایی با بیان این که باید ایثار معلمان را روایت کنیم، خاطرنشان کرد: خدمتی که معلمان به جامعه می کنند و تاثیری که در جامعه می گذارند، بسیار حائز اهمیت است و  آینده جامعه به امروز آموزش و پرورش وابسته است،  لذا اگر معلمان مطالبه ای دارند در واقع مطالبه وابسته به مرجعیت آن ها است.

وی با  یادآوری این موضوع که در فرايند رتبه بندی بيش از ۵۴  میلیون سند بارگذاری شده است،  لذا اگر خطایی در آن رخ داده باید به سرعت رفع شود تا معلمان به حق واقعی خود دست یابند،.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای رسیدگی سریع به اعتراضات، پیش‌بینی ها و تمهیدات لازم انجام شده و در تلاش هستیم با قوت، جدیت وهمکاری عوامل اجرایی در این زمینه در سریع ترین زمان ممکن اقدام نماییم.

صحرايي در پايان گفت: رتبه بندی و احقاق حقوق فرهنگیان معزز يك  وظیفه بزرگ است، اما جامعه باید معلم را با منزلت و مرجعیت آن ببیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *