امام خمینی(ره) شرکت در انتخابات را وظیفه الهی، ملی و انسانی می‌دانست/ کاندیدای اصلح از نگاه امام(ره)

محمدمهدی میرزالو:

در بیانیه کانون تربیت اسلامی به مناسبت سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، آمده است: امام، نامزدی را برای ریاست جمهوری اصلح می‌دانست که به اسلام متعهدتر باشد، منزه از گرایش غرب و شرق و مکتب‌های انحرافی باشد، دلسوز به حال ملت و خدمتگزار آنها باشد.

امام خمینی(ره) شرکت در انتخابات را وظیفه الهی، ملی و انسانی می‌دانست/ کاندیدای اصلح از نگاه امام(ره)

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، در بیانیه کانون تربیت اسلامی به مناسبت سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، آمده است: ۱۴ خرداد یادآور غم و اندوه ملتی است که در وداع امام‌شان آیت‌الله العظمی خمینی(قدس الله نفسه الزکیه)، بزرگترین وفاداری و سوگ را به نمایش گذاشتند و آیه شریفه «سلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیا»(سوره مبارکه مریم آیه ۱۵)  را زمزمه کردند و جسم او را در جوار شهیدان به خاک سپردند اما آرمان و مکتب امام، یعنی اسلامی ناب محمدی(ص) را در آغوش جان گرفتند و  آبرو و جان خویش را برای صیانت آن نثار و ایثار کردند.

امام عمل صالح را در مبارزه با طاغوت و استکبار و دفاع از محرومان و مستضعفان با شعار ابراهیمی «اف لکم ولما تعبدون من دون الله افلاتعقلون» (سوره مبارکه انبیاءآیه ۶۷) در عصر خویش تشخیص داد و در مسیر مجاهدت به وعده الهی باور داشت که «ان ینصرکم  الله فلاغالب لکم»(سوره مبارکه آل عمران آیه۱۶۰).

در ادامه این بیانیه آمده است: او عقلش را با فلسفه صدرایی تجهیز کرد، قلبش را با عرفان اسلامی جلا داد و فعلش را با فقه جعفری سامان داد  و برهان، عرفان و قرآن را با هم پیوند زد و راه نجات خلق را در اراده خالق جست‌وجو کرد و دامنه توحید را از توحید در ذات تا توحید در فعل در اداره مردم گستراند. «ان اعبدوا الله واجتنبوا الطاغوت»(سوره مبارکه نحل ۶۳)و اراده خلق را در طول اراده الهی معنی کرد و میزان را در حاکمیت رأی ملت اعلام نمود.

«او معتقد به مردم بود حقیقتا به آرای مردم اعتقاد داشت به مردم از صمیم قلب علاقه داشت»(مقام معظم رهبری۷۸.۳.۱۴) و شرکت در انتخابات را وظیفه الهی، ملی و انسانی می‌دانست، اعلام کرده بود که «همه‌مان باید در انتخابات شرکت کنیم».(صحیفه امام ج ۱۸ ص ۳۱۸)

امام، جمهوری اسلامی را امانت الهی می‌دانست تا به صاحب اصلی آن امام زمان(عج) تحویل داده شود (صحیفه امام ج ۱۶ ص ۱۸۳) او به دولت هشدار می‌داد که تمام توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم صرف بنماید ولی نباید از اهداف عظیم انقلاب اسلامی که حکومت جهانی اسلام است، منصرف شود. (همان جلد ۲۱ ص۳۲۷)

در این بیانیه تصریح شده است: امام، نامزدی را برای ریاست جمهوری اصلح می‌دانست که به اسلام متعهدتر باشد، منزه از گرایش غرب و شرق و مکتب‌های انحرافی باشد، دلسوز به حال ملت و خدمتگزار آنها باشد. در مقابل قانون اساسی و اصل ولایت فقیه خاضع باشد. حامی مستضعفان و صد در صد مکتبی، اسلامی و در خط  اسلام باشد.(کتاب انتخابات در اندیشه امام خمینی)

ضمن گرامیداشت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و تسلیت مجدد به همه آزادگان جهان، ملت وفادار ایران اسلامی به ویژه فرهنگیان عزیز ضمن تجدید عهد با راه و سنت و سیره امام خمینی و تجدید بیعت با خلف شایسته‌اش امام خامنه‌ای، ما جامعه تأثیرگذار و سرنوشت ساز فرهنگیان در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری(انتخابات 1400) شرکت خواهیم کرد و آیت الله رئیسی را بر اساهس معیارهایی که امامین انقلاب اعلام کرده‌اند، اصلح دانسته و به ایشان رأی خواهیم داد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *