زمزمه‌های ادغام معاونت‌های پرورشی و تربیت بدنی

گروه آموزش و پرورش خبرگزاری رسانه معلم، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت چابک‌ سازی وزارت آموزش و پرورش و تصمیمات نهایی که در این زمینه اتخاذ می‌شود، اظهار کرد: چابک سازی صرفا به معنای حذف معاونت‌ها نیست و  براساس الگویی که سازمان اداری و استخدامی داده درنظر گرفته است، تشکیلات فعلی باید ساماندهی شود.

وی ادامه داد: ساماندهی تشکیلات و به عبارتی دیگر چابک سازی تشکیلات، به طور قطع با تغییراتی همراه خواهد بود که بخش عمده آن را در اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها مشاهده خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: علاوه بر تغییرات و ساماندهی در سطح ادارات کل، استان‌ها این موضوع در حوزه ستاد هم دنبال می‌شود و  از حیث کاهش حوزه‌ها،  تغییراتی اتفاق می‌افتد.

بطحایی با اشاره به اینکه با وجود این برنامه‌ریزی‌ها همچنان موضوع چابک سازی در حال بررسی است، بیان کرد: در این شرایط هنوز به مرحله خاتمه کار  نرسیدیم و امیدوارم ظرف چند روز آینده بتوانیم به نتیجه برسیم و این موضوع را نهایی کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا معاونت‌های پرورشی و فرهنگی و تربیت بدنی و سلامت در حین این تغییرات حذف خواهد شد یا خیر، ‌گفت: تغییر در معاونت‌ها ممکن است صورت بگیرد اما این موضوع به معنای حذف نیست و ادغام معاونت‌ها را ممکن است داشته باشیم؛ یکی از گزینه‌‌‌های محتمل  برای چابک سازی را می توان ادغام  ۲معاونت مذکور دانست.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: البته به جز ادغام معاونت‌‌های مذکور، با در نظر گرفتن روش‌های دیگری می‌توانیم تمام معاونت‌های موجود  را حفظ کنیم که اکنون در حال بررسی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *