خبر اول

سند اهداف دوره‌های تحصیلی از کفایت و دلالت صریح و لازم برخوردار نیست

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه سند اهداف دوره‌های تحصیلی از کفایت و دلالت صریح و لازم برخوردار نیست، گفت: در تدوین اهداف دوره‌های تحصیلی، هویت انقلابی مورد غفلت قرار گرفته است.

ادامه نوشته »

هیچ اثری از ادبیات انقلابی و اسلامی در سند اهداف دوره‌های تحصیلی مشاهده نمی‌شود

دبیرکل کانون تربیت اسلامی در نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت: در اهداف دوره‌های تحصیلی، ضمن بی توجهی به بسیاری از اسناد بالادستی، نوعی نگاه تقلیل‌گرایانه و محافظه کارانه نیز وجود دارد و هیچ اثری از ادبیات انقلابی و اسلامی در آن مشاهده نمی‌‌شود.

ادامه نوشته »

رویکرد پژوهشی در بستر فرهنگی نسلی خلاق، مبتکر، عاقل و متدبر تربیت می کند

محی‌الدین بهرام محمدیان با تأکید بر اینکه با پژوهش می‌توان گذشته را ارزیابی کرد و اقدامات در دست اجرا را تصحیح و آینده را شناسایی و آینده‌نگاری کرد، گفت: در آموزش و پرورش باید داده‌های آموزشی با رویکرد پژوهشی و در بستر فرهنگی منجر به تربیت نسلی خلاق، مبتکر، عاقل و متدبر با هویتی ایرانی و اسلامی شود.

ادامه نوشته »

بهانه 10هزار میلیارد تومانی وزیر؛ دلیل عدم عملیاتی سازی سند تحول بنیادین

آقای وزیر آیا بهترنیست مسئولانی که توان اجرای سند تحول بنیادین را ندارند به جای انداختن ضعف و ناتوانی خود به دوش دیگران و نبود بودجه 10هزارمیلیاردی، پست‌های خود را به جوانان خلاق و با انگیزه بسپارند؟

ادامه نوشته »