رحمان ملکی آموزگارایلامی با خلاقیت کارگاه کلاسی برگزار می کند

گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کلاس پایه چهارم دبستان شهید حمید زرگوشی  شهرستان مهران دراستان ایلام با خلاقیت آقا معلم و اشتیاق دانش آموزانش رنگ و بوی  کارگاهی فعال به خود گرفته که ابزار کمک آموزشی و مورد نیاز برای آموختن علمی تر را خودش تولید می کند.

رحمان ملکی آموزگار این کلاس می گوید؛ دست سازه های علمی و آزمایشگاهی در مسیر تدریس، زمینه ساز ایجاد نو آوری و خلاقیت در امر آموزش برای دانش آموزان است. به همین خاطر با کمک  بچه های کلاسم تصمیم گرفتیم ابزار کمک آموزشی و دست سازه های علمی و آزمایشگاهی مورد نیاز مان را خودمان بسازیم و تا امروز نزدیک به پانصد وسیله جهت کمک به فرآیند آموزش ساخته ایم.

او می گوید؛ با این کار فضای کلاس درس به شکل یک کارگاه و آزمایشگاه در آمده و سبب شده فضایی متفاوت و عملیاتی نسبت به بقیه کلاس ها داشته باشیم.

نکته حائز اهمیت در این کلاس، آشنا شدن دانش آموزان با مهارت های مورد نیاز برای ساخت ابزار کمک آموزشی و دست سازه های علمی است به طوری که آن ها با مشاغل و وسایل مرتبط با این مهارت ها آشنا می شوند. به عنوان نمونه برای ساخت ماکت منظومه شمسی بچه ها با سیم کشی برق ( برای روشنایی خورشید و بعضی ستارگان و سیاره ها)، جوشکاری و تمرین کار با وسایل مرتبط آن، البته با حفظ ایمنی محیط کلاس درس و…. آشنا شده و  باعث می شود علاوه ایجاد فضای با نشاط کلاسی و فراهم شدن بستر مشارکت فراگیران در امر آموزش، تعمیق یادگیری در فرآیند تدریس اتفاق بیفتد و  زمینه آشنایی دانش آموزان با انواع ابزار کار حرفه های مهارتی و مشاغل فنی و حرفه ای مهیا گردد.

معلم این کلاس هدف از ایده ی خلاقانه ی خود در ساخت ابزار کمک آموزشی با همراهی دانش آموزان را تاثیر بر  یادگیری بهتر مفاهیم در سطوح شناختی(دانش، درک و فهم و کاربرد) و ایجاد محیط پویای مدرسه ای عنوان کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *