معلمان آمریکا در کلاس درس با اسلحه خواهند رفت

 تنسی روز سه‌شنبه لایحه‌ای را تصویب کردند که به معلمان و سایر کارکنان مدرسه اجازه می‌دهد اسلحه‌های مخفی در محوطه مدرسه حمل کنند. این اقدام، در صورت تبدیل شدن به قانون، به کسانی که اسلحه حمل می‌کنند ملزم به گذراندن دوره آموزشی و تایید مقامات مدرسه می‌شود، اما به والدین و اکثر کارکنان مدرسه اطلاع داده نمی‌شود.

این لایحه یکی از مهم‌ترین قوانین ایمنی عمومی است که در تنسی پس از تیراندازی یک سال پیش در یک مدرسه خصوصی مسیحی در نشویل که منجر به کشته شدن سه دانش‌آموز و سه کارمند شد، پیش رفت. این حمله والدین را در مدرسه و بسیاری دیگر در تنسی – از جمله فرماندار جمهوری خواه ایالت – را برانگیخت تا خواستار اقدامی شوند که بتواند از خشونت های مشابه جلوگیری کند.

اما بسیاری از آنها بر این باور بودند که محدود کردن دسترسی به اسلحه راه حل است و منتقدان این قانون استدلال کرده اند که آوردن سلاح بیشتر به محوطه مدارس ایمنی را بهبود نمی بخشد و حتی می تواند خطری را که دانش آموزان با آن روبرو هستند تشدید کند.

معترضان مخالف این لایحه روز سه شنبه مجلس نمایندگان و راهروهای کنگره را پر کردند و تابلوهایی را حمل کردند که روی آن نوشته شده بود: «کودکان سزاوار بیشتر هستند!» و “آیا ذهن همیشه عاشق خود را از دست داده اید؟”

https://02b0c7e8f05f192077470eade48e2d59.safeframe.googlesyndication.com/safeframe/1-0-40/html/container.html

تظاهرکنندگان نگرانی هایی را تکرار کردند که از زمان پیشنهاد این قانون مطرح شده بود.

سناتور ایالتی لندن لامار، یک دموکرات از ممفیس، در جریان مناظره ای در این ماه که پسرش را در آغوش می گرفت، گفت: «من از شما می خواهم که با قرار دادن هر چه بیشتر اسلحه در مدارس، جان فرزندان ما را به خطر نیندازید». او افزود: «واقعاً سخت است، حتی به‌عنوان یک مادر جدید، ایستادن در اینجا و باید بر اساس یک قانون تنظیم شود که می‌دانم زندگی پسرم را به خطر می‌اندازد.»

حامیان این لایحه با این استدلال مخالفت کرده اند که این اقدام از دانش آموزان محافظت می کند، نه تنها به این دلیل که بزرگسالان آموزش دیده به اسلحه دسترسی خواهند داشت، بلکه به این دلیل که حضور آنها می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده برای یک مهاجم احتمالی عمل کنداطلاعات بیشتر در مورد مدارس ایالات متحده

مردم تابلوهای اعتراضی در دست دارند که روی آن نوشته شده بود «شرمنده»، «شما دارید بچه‌های ما را می‌کشید» و «من نمی‌توانم برای نوامبر صبر کنم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *