پس از دستگیری دانشجویان حامی فلسطین کلاس های دانشگاه کلمبیا در نيويورک غیر حضوری شد

کلمبیا پس از چند روز ناآرامی در پردیس نیویورک، پس از دستگیری معترضان حامی فلسطین در هفته گذشته، اعلام کرد که کلاس‌ها روز دوشنبه از راه دور برگزار خواهد شد.

با افزایش تنش ها در بسیاری از دانشگاه های ایالات متحده، افسران پلیس همچنین دستگیری معترضان طرفدار فلسطین در دانشگاه ییل را از روز دوشنبه آغاز کردند.

به گزارش ییل دیلی نیوز ، روزنامه دانشگاه، بیش از 45 معترض، از جمله تعدادی دانشجو، دستگیر شدند .

دانشجویان در آنجا دست به اعتصاب غذا زده‌اند و معترضان از دانشگاه‌ها می‌خواهند از آتش‌بس در غزه حمایت کنند و مؤسسات آنها از شرکت‌های مرتبط با اسرائیل صرف‌نظر کنند

 میان این هیاهو، جو بایدن روز یکشنبه از عناصر اقدامات دانشجویان انتقاد کرد و گفت: «حتی در روزهای اخیر شاهد آزار و اذیت و درخواست خشونت علیه یهودیان بوده‌ایم» و افزود: «این یهودستیزی آشکار مذموم و خطرناک است – و این چنین بوده است. مطلقاً جایی در پردیس‌های کالج یا در هیچ کجای کشور ما وجود ندارد.»

داگ امهوف، شوهر معاون رئیس جمهور، کامالا هریس، که یهودی است، عصر یکشنبه در توییتر X، پستی نوشت: «هیچ دانشجویی نباید در محوطه دانشگاه با ترس زندگی کند . یهودی ستیزی و نفرت نسبت به یهودیان، از جمله تهدید به خشونت، که ما شاهد آن هستیم، غیر وجدانی است.»

روز دوشنبه، نعمت مینوچه شفیق، رئیس کلمبیا، گفت که رهبران مدارس علاوه بر اجرای کلاس های مجازی، برای بحث در مورد “بحران” تشکیل جلسه خواهند داد .

شفیق علاوه بر محکومیت اعتراضات دانشجویی مدعی شد که اخیراً در محوطه دانشگاه، زبان یهودی ستیزانه و رفتارهای ارعاب آمیز و آزاردهنده نسبت به دانشجویان یهودی رخ داده است.

دسی بل اختلافات ما در روزهای اخیر افزایش یافته است. این تنش ها توسط افرادی که به کلمبیا وابسته نیستند و به دانشگاه آمده اند تا برنامه های خود را دنبال کنند، مورد سوء استفاده و تقویت قرار گرفته است. “ما نیاز به تنظیم مجدد داریم.”

تظاهرکنندگان دانشجویی اتهام یهودی ستیزی بودن اعتراضات خود را رد کرده و “افراد تحریک آمیز که نماینده ما نیستند” را مقصر می دانند و اعتراضات را مسالمت آمیز و فراگیر توصیف می کنند.

ما قاطعانه هر شکلی از نفرت یا تعصب را رد می‌کنیم و در برابر غیردانشجویان که تلاش می‌کنند همبستگی دانشجویان جعلی را مختل کنند – همکلاسی‌ها و همکاران فلسطینی، مسلمان، عرب، یهودی، سیاه‌پوست و طرفدار فلسطین که نماینده تنوع کامل هستند، هوشیار هستیم. در بیانیه سازمان دهندگان دانشجویی که در اینستاگرام منتشر شده است، آمده است .

به گزارش آکسیوس، هیئتی متشکل از سه قانونگذار آمریکایی روز دوشنبه به پردیس دانشگاه کلمبیا سفر می کنند .

نمایندگان دموکرات جاش گاتهایمر از نیوجرسی، دن گلدمن از نیویورک و جرد موسکوویتز از فلوریدا با دانشجویان یهودی در کلمبیا دیدار خواهند کرد و در دانشگاه سخنرانی خواهند کرد.

تنش ها در کلمبیا پس از دستگیری بیش از 100 معترض در روز پنجشنبه پس از اینکه شفیق به پلیس نیویورک دستور داد تا تظاهرات دانشجویی را متلاشی کند، بالا گرفته است. دانشجویان برای تشکیل اردوگاه موقت به عنوان جدای از تظاهرات حامی فلسطین، چادر زده بودند.

ده‌ها دانشجو از جمله اسرا هیرسی، دختر ایلهان عمر، نماینده دموکرات مینه‌سوتا نیز تعلیق شدند .

این تصمیم شفیق به سرعت توسط دانشجویان، اساتید و سیاستمداران محکوم شد و آنها دستگیری و تعلیق دانشجویان را غیرقابل توجیه و نقض آزادی بیان در دانشگاه خواندند.

شعبه های کلمبیا و بارنارد انجمن اساتید دانشگاه آمریکا در بیانیه مشترکی که روز جمعه منتشر شد، سرکوب اعتراضات توسط شفیق را محکوم کردند.

بخش‌ها می‌گویند: «ما از شکست او در دفاع از تحقیقات آزاد که برای مأموریت آموزشی یک دانشگاه در یک جامعه دموکراتیک و از تمایل او برای مماشات با قانون‌گذارانی که به دنبال مداخله در امور دانشگاه هستند، شوکه شده‌ایم». یک «مجازات یکجانبه و به شدت نامتناسب [برای] دانشجویان معترض مسالمت آمیز».

هیل گزارش داد، نمایندگان مترقی ایالات متحده، الکساندریا اوکاسیو-کورتز از نیویورک و رشیده طلیب از میشیگان نیز خواستار مجازات هیرسی و سایر معترضان دانشجویی شدند .

چگونه یک دانش آموز بدون سابقه انضباطی، کمتر از 24 ساعت پس از اعتراض غیرخشونت آمیز ناگهان به تعلیق می رسد؟ اوکاسیو کورتز در پستی به X گفت : چه چیزی شایسته سرکوب نامتقارن اعتراضات حقوق بشر فلسطینی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *