تغییر تقویم آموزشی مدارس پس از بررسی در شورای عالی آموزش وپرورش در انتظار طرح در صحن مجلس است

 گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، روزانه در آموزش و پرورش، از کلاس‌های درس و مدارس تا ستاد، رخدادهای بسیار زیبا، معلمانه و در یک جمله رخدادهای خوب در حال وقوع است. وزارت آموزش و پرورش، روایتگر این اقدامات زیبا است .

تامين كاغذ از توليدات داخلي براي اولين بار

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: از اقدامات مهمی که در سال ۱۴۰۲ انجام شد، تالیف و چاپ کتب درسی بود.

وي افزود: در این زمینه ما موفق به تامین ۱۰۰ درصدی کاغذ و مقوای موردنیاز خود از  طریق تولید داخلی شدیم و برای اولین بار  پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲، هیچ قرارداد خارجی برای تامین کاغذ و مقوا منعقد نشد.

قدردانی معلمان و دانش‌آموزان جهادی سراسر کشور از پاسخ  مقتدرانه سپاه پاسداران

معلمان و دانش‌آموزان جهادی سراسر کشور پیروزی عزتمندانه و غرورآفرین رزمندگان سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق را تبریک گفتند.

برنامه عدالت تربیتی در وزارت آموزش و پرورش

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش از کمک به اجرای فعالیت‌های فاخر در سال ۱۴۰۳ در قرارگاه عدالت تربیتی خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۳ به این فعالیت‌های فاخر در مدارس کشور کمک کنیم. در تمامی برنامه‌های قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی رصد‌کننده، تسهیل‌گر و تنظیم‌گر هستیم. در قرارگاه نهادهای بیرونی را برای کمک به حل مسائل آموزش و پرورش منسجم می‌کنیم. نهاد‌ها، معاونت‌ها و سازمان‌های درون آموزش و پرورش نیز برای اینکه سکان‌دار اصلی این فعالیت‌ها باشند را منسجم می‌کنیم. امیدواریم که با کمک تمامی معاونت‌ها و سازمان‌ها و نهاد‌های داخل و بیرون وزارت آموزش و پرورش، بتوانیم بعضی از مسائل چالش برانگیز عدالت تربیتی را در وزارت آموزش و پرورش به برکت خون شهدا و راهبری که از شهدا آموختیم حل و فصل کنیم.

تولید بسته‌های تربیت و یادگیری برای پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی آینده

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در زمینه فعالیت‌ها و عملکردها و برنامه‌های پیش روی این سازمان در سال ۱۴۰۳ گفت: بر اساس مسیری که در دو سال گذشته برای تحول مدنظرمان طی کردیم،‌ طرح‌واره اجرای برنامه درسی ملی مدرسه را خواهیم داشت که تلقی همان نقشه راهی است که باید پیش برویم. بر این اساس سال ۱۴۰۳ سال آغاز تولید بسته‌های تربیت و یادگیری برای پایه اول ابتدایی خواهد بود‌؛ در مهر ۱۴۰۳ اجرای آزمایشی و کاملاً محدود  این بسته‌ها را خواهیم داشت و اجرای این طرح  سراسری نخواهد بود.

تغییر تقویم آموزشی مدارس در انتظار تایید مجلس

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده بود که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و در شورا اصلاحاتی روی این طرح به عمل آمد و سپس به مجلس بازگردانده شد.

وی افزود: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم‌اکنون در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است

احیای نقش مربیان، معاونان و مشاوران در هفته معلم

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش درباره‌ جزئیات برگزاری دوره ارزیابی شناسایی معلمان نمونه حوزه پرورشی و فرهنگی توضیحاتی ارائه داد.

وی افزود: این دوره ویژه مربیان امور تربیتی، معاونان پرورشی همچنین مشاوران مدارس است که در روزهای ۲۵ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ به میزبانی اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در کانون فرهنگی تربیتی سمیه شهرری در حال برگزاری است.

معافیت دارندگان مدال طلای المپیادهای علمی از کنکور

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه المپیادهای علمی برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه برگزار می‌شود گفت: دارندگان مدال طلای المپیادها در رشته‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از «کنکور» معاف می‌شوند.

وي با بیان اینکه امسال ایران میزبان المپیاد فیزیک جهانی است عنوان کرد: در نظر داریم اصفهان میزبان این المپیاد باشد چرا که آشنایی نخبگان کشورهای دیگر با فضای فرهنگی، تاریخ غنی و هویت اصیل ایرانی می‌تواند آن‌ها را به سفیران تبلیغ فضای واقعی جمهوری اسلامی ایران در دنیا تبدیل کند.

تمدید دوباره ثبت‌نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور آخرین تمدید زمان ثبت‌نام متقاضیان شرکت درآزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم) را اعلام کرد. براساس این گزارش، با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌که تا تاریخ تعیین شده یعنی شانزدهم فروردین ماه به دلیل تعطیلات عید نوروز موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که از روز چهارشنبه ۲۹ فروردین تا روز پنجشنبه به‌تاریخ ۳۰ فروردین بتوانند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند. داوطلبان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌های مذکور که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org قابل دسترس است، نسبت به ثبت‌نام در همین درگاه اطلاع‌رسانی اقدام کنند.

خلق جلوه ویژه معلمی توسط آموزگار آموزشگاه دهه فجر شهرستان مراوه تپه

معلمان که پیامبرگونه برای هدایت دانش آموزان تلاش و کوشش می کنند همیشه با خلق جلوه‌های معلمی انسانیت را معنا می‌کنند، یکی از این معلمان خیرخواه و پرتلاش، آموزگار کلاس اول دبستان دهه فجر روستای گوگدره از توابع شهرستان مرزی و محروم مراوه تپه می‌باشد که به عشق دانش آموزانش در ابتکاری جالب، تمامی نشانه‌های حروف الفبا را روی پارچه سفید نوشته، به صورت لباس درآورده و در کلاس به تن می‌کند تا حروف الفبا همیشه در دید دانش آموزان باشد تا حروف را همه وقت ببنند و فراموش نکنند.

آنچه کنکوری‌ها باید درباره تأثیر سوابق تحصیلی و ترمیم معدل بدانند

نمره کل سابقه تحصیلی (معدل امتحانات نهایی) برای هر داوطلب (با تأثیر ۴۰ و ۵۰ درصدی به ترتیب در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ و ۶۰ درصدی برای سال ۱۴۰۴ و بعد از آن) میانگین وزنی نمرات تراز شده دروس عمومی و تخصصی است. سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پر متقاضی به این صورت محاسبه می‌شود که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (برای ورود به سال تحصیلی آموزش عالی ۱۴۰۴-۱۴۰۳) نمره کل سابقه تحصیلی فقط بر اساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش‌آموزان محاسبه شده و به میزان پنجاه (۵۰) درصد در نمره کل داوطلب تأثیر قطعی خواهد داشت.در آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ (برای ورود به سال تحصیلی آموزش عالی ۱۴۰۵-۱۴۰۴) نمره کل سابقه تحصیلی فقط بر اساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه‌های یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان محاسبه شده و به میزان شصت (۶۰) درصد در نمره کل داوطلب تأثیر قطعی خواهد داشت.در آزمون سراسری سال ۱۴۰۵ (برای ورود به سال تحصیلی ۱۴۰۶-۱۴۰۵) و بعد از آن، نمره کل سابقه تحصیلی بر اساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان محاسبه شده و به میزان شصت (۶۰) درصد در نمره کل داوطلب تأثیر قطعی خواهد داشت.

بیش از ۱۴۰۰مدرسه سیار و کوچ‌رو

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ‌رو داریم.

وی با بیان این که در برخی نقاط کشور مدارس کانکسی وجود دارد؛ افزود: ما در تلاشیم مدارس کانکسی و کپری که شرایط مناسب فضای آموزشی را ندارند به یک محیط آموزشی ایمن و با کیفیت تبدیل کنیم.

وي تصريح كرد. در مهر پارسال ۵۰ هزار کلاس در مناطق روستایی و کم برخوردار در طرح شهید عجمیان ساخته شد و بیش از ۳.۵ میلیون متر مربع فضای مدرسه نیز ساخته‌ شده است.

افزایش ۲۸برابری اعتبارات سرویس‌های مدارس استثنایی در بودجه ۱۴۰۳شهرداری تهران

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، از افزایش ۲۸ برابری اعتبارات سرویس‌های مدارس استثنایی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران خبر داد.

وي با بیان اینکه به دلیل گستردگی و حجم فعالیت‌ها انتظار است که نهادهای مختلف به سازمان بهزیستی یاری دهند، گفت: مدیریت شهری در ادوار مختلف و به ویژه در دوره جدید تلاش کرده که به وظایف خود در موضوع معلولین عمل کند و اعتبار مدیریت شهری جدید در موضوع سرویس‌های مدارس استثنائی در روزهای نخست فعالیت خود حدود هفت میلیارد تومان بود؛ اما امروز در بودجه ۱۴۰۳، به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *