ارزیابی عملیات وعده صادق از تحلیلگر لبنانی

رسانه معلم #

معن باشور

 ساعاتی پس از عملیات «وعده واقعی» ایران علیه اهداف نظامی اسرائیل و در ارزیابی اولیه از نتایج این عملیات می‌توان گفت:

اول: ایران به وعده رهبران خود به رهبری امام علی خامنه ای مبنی بر پاسخگویی به جنایت ترور رهبران سپاه پاسداران در کنسولگری ایران در مزه در دمشق متعهد شده است همچنین پاسخی به همه تلاش‌ها برای زیر سؤال بردن توانایی ایران و نه تنها با تمایلش برای پاسخ به رژیم صهیونیستی بود

دوم: هرچقدر هم که تل‌آویو و واشنگتن تلاش می‌کنند نتایج این عملیات را به حداقل برسانند، هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که عملیات نظامی ایران برای چندین ساعت حریم هوایی این نهاد را پر از راهپیمایی و موشک کرد و باعث وحشت و وحشت شد. در قلب مردم غاصب قرار دارد و این که در رسیدن به اهداف خود به ویژه اهداف مربوط به جنایت مزه در دمشق موفق بوده است.

سوم: این عملیات ثابت کرد که جمهوری اسلامی علیرغم محاصره، جنگ و درگیری هایی که در طول 45 سال در معرض آن بوده است، موفق شده است زرادخانه نظامی مهم و پیشرفته ای بسازد، دشمنان ایران از توانایی تهران در پاسخگویی آگاه هستند به هر رویارویی پیش بینی شده با آنها.

چهارم: پاسخ ایران کاملاً ایرانی بود و وابسته به هیچ یک از متحدانش از محور مقاومت نبود که همچنان مانند حماسه سیل الاقصی به مقابله با این نهاد ادامه دادند و این با تمام تحلیل‌هایی که تلاش کردند در تضاد است. تهران را متهم کند که از طریق متحدانش در منطقه پاسخ خواهد داد.

پنجم: واکنش ایران نقش قابل توجهی در بالا بردن روحیه توده های عرب و اسلامی به ویژه در فلسطین و به ویژه در نوار غزه داشت که مردم آن با روایتی مواجه بودند که می خواست به آنها القا کند که تنها می جنگند. این تقویت اخلاقی در راهپیمایی‌ها و جشن‌هایی که در پایتخت‌ها، شهرها و اردوگاه‌ها شاهد بودیم، مشهود بود.

ششم: عملیات «وعده صادق» معادله جدیدی را در درگیری جمهوری اسلامی و رژیم صهیونیستی به راه انداخته است که مبتنی بر این است که پاسخ به هرگونه حمله صهیونیست ها به ایران از داخل جمهوری اسلامی خواهد بود نه از طریق تهران. متحدان در محور مقاومت

هفتم: واکنش ایران متفکرانه، عاقلانه و آگاه به اوضاع منطقه ای و بین المللی و پیچیدگی های آن بود، نه از پاسخ ضروری خودداری کرد و نه آنقدر جلو رفت که اوضاع را از کنترل خارج کند.

هشتم: پاسخ ایران الگویی را برای واقعیت رسمی عربی و اسلامی ارائه کرده است تا امکان تقابل نظامی با این موجود و امکان پیروزی بر آن در صورت ادغام نیروها، ادغام تلاش ها، وحدت کلمه و موضع و امکان پیروزی بر آن فراهم شود. اراده از دستورات آمریکا و ناتو رها شده است.

نهم: واکنش‌های غرب به‌طور عام و واکنش‌های آمریکایی به‌طور خاص، عمق رابطه غرب اقیانوس اطلس و رژیم صهیونیستی را که به سمت انعقاد یک اتحاد بین‌المللی برای حفاظت از این موجودیت پیش می‌رود، آشکار کرده است. اتحاد علیه اعراب، سوریه، لیبی و یمن که موید این است که ملت عربی و اسلامی ما در دشمنان خود نیز یک ملت است.

دهم: عملیات تاریخی «وعده صادق» ایران در ادامه عملیات تاریخی «سیل الاقصی» صورت گرفت و باید جنبه‌های مثبت آن را در جهت توقف جنگ نسل‌کشی علیه مردم غزه و تمام فلسطین سرمایه‌گذاری کرد. و برای آزادسازی بیت المقدس، الاقصی و بقیه اماکن مقدس در سرزمین اشغالی ما که به دلیل عبور موشک‌ها و رژه‌های ایرانی از بیت‌المقدس اشغالی اهمیت زیادی داشت.

هزاران درود بر عملیات “وعده واقعی” و رهبران و شوالیه های آن.

ان شاء الله پیروزی برای ملت عرب و اسلام اجتناب ناپذیر است.

نویسنده لبنانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *