جدال نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا بر گرانی تحصیل در دانشگاه ها

رسانه معلم به نقل از بروکینگز -مقرون به صرفه بودن دانشگاه به عنوان یکی از موضوعات اصلی در انتخابات ریاست جمهوری برای رای دهندگان خاص – به ویژه رای دهندگان جوان تر – ظاهر شده است و وام های دانشجویی مورد توجه ویژه قرار گرفته است. بسیاری از این رای دهندگان از رئیس جمهور خواسته اند تا به مقرون به صرفه بودن دانشگاه ها رسیدگی کند. با این حال، حقیقت این است که تنها راه سیستماتیک برای کاهش قیمت کالج‌ها و دانشگاه‌ها در سراسر کشور این است که کنگره ایالات متحده و ایالت‌های منفرد اقدام کنند. قوه مجریه هرگز قرار نبود نهاد قانونگذار دولت فدرال باشد.

این بدان معنا نیست که قوه مقننه در حال حاضر جهت مشخصی را ارائه می دهد. کنگره برنامه های رقابتی را تولید کرده است که به طور اساسی با یکدیگر متفاوت هستند و هیچ مسیر روشنی برای اجماع وجود ندارد. در همین حال، ایالت‌ها – حتی آن‌هایی که میلیاردها دلار مازاد دارند – بودجه آموزش عالی دولتی را قطع می‌کنند، و این نشان می‌دهد که شعبه‌هایی که صلاحیت مقرون‌به‌صرفه‌سازی کالج را دارند بعید است به این زودی‌ها این کار را انجام دهند. در مصاحبه اخیر با NPR ، وزیر کاردونا استدلال کرد که دولت باید بیش از صرفاً لغو بدهی وام دانشجویی انجام دهد. راست میگه! اما، بدون دخالت کنگره و ایالت ها، هیچ مسیر بلندمدتی روشنی برای تغییر واقعی و پایدار وجود ندارد. 

دو تلاش برای مقرون به صرفه بودن کالج محدودیت های اقدام اجرایی را برجسته می کند 

از بسیاری جهات، انتخابات ریاست جمهوری امسال شروع به تکرار سال 2020 کرده است. در آن انتخابات، نامزد انتخاباتی بایدن در توییتی نوشت : “ما باید حداقل 10000 دلار برای هر نفر وام های دانشجویی فدرال را ببخشیم.” پس از چندین سال تأخیر، دولت بایدن طرحی برای لغو بدهی پیشنهاد داد که تا 10000 دلار بدهی را برای همه وام گیرندگان وام های دانشجویی واجد شرایط و 10000 دلار اضافی برای وام گیرندگانی که در دوران دانشجویی کمک هزینه دریافت کرده بودند حذف می کند. تصمیم دادگاه عالی برای لغو طرح لغو بدهی بایدن- هریس، دولت را بر آن داشت تا برنامه‌های دیگری را برای بازپرداخت وام‌های دانشجویی اصلاح کند. این تلاش ها شامل ایجاد طرح صرفه جویی در آموزش با ارزش (SAVE) ، یک طرح بازپرداخت مبتنی بر درآمد به روز شده است که از درآمد بیشتر برای وام گیرندگان محافظت می کند و زمان لغو بدهی را کاهش می دهد. این تلاش‌ها همچنین شامل پیگیری لغو گسترده‌تر بدهی از طریق فرآیند تنظیم قوانین مذاکره شده است. این تصمیمات سیاستی قبلاً منجر به لغو وام های دانشجویی تقریباً 140 میلیارد دلاری توسط دولت بایدن برای تقریباً 4 میلیون وام گیرنده شده است . 

در حالی که این اتفاق افتاده است، انتشار برنامه رایگان جدید برای کمک های دانشجویی فدرال (FAFSA)، برنامه اولیه برای همه کمک های دانشجویی فدرال (و اغلب برای کمک های ایالتی و سازمانی مورد نیاز است)، با چندین  مانع بزرگ روبرو شده است . FAFSA امسال اساساً بر اساس قانون ساده سازی FAFSA که به عنوان بخشی از قانون تخصیص تلفیقی 2021 تصویب شد، تجدید نظر شد. تا حدی به دلیل این تجدید نظرها، وزارت آموزش ایالات متحده (ED) FAFSA به روز شده را دیرتر از حد معمول (دسامبر در مقابل اکتبر سال های گذشته) راه اندازی کرد. این تاخیر به تنهایی چالش‌برانگیز بود، اما در فرمول‌هایی که محاسبه می‌کنند دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان چقدر می‌توانند در تامین بودجه آموزش خود مشارکت کنند، اشتباهاتی وجود داشت. اصلاحات مورد نیاز برای رفع این خطاها منجر به تأخیر در زمانی شد که ED می‌توانست داده‌های درخواستی دانشجویان را با کالج‌ها و دانشگاه‌ها به اشتراک بگذارد. هر دو موضوع بر درخواست های کمک مالی دانشجویان و زمان بندی بسته بندی کمک های مالی تأثیر گذاشته است. با استفاده از داده‌های کنونی و تاریخی ، تخمین می‌زنم که ED تقریباً 73 درصد از درخواست‌های FAFSA را که دانشجویان در همان زمان در سال گذشته ارسال کرده‌اند، دریافت کرده است. 1 ED اخیراً شروع به ارسال داده های به روز شده به کالج ها و دانشگاه ها کرده است ، اگرچه این تأخیرهای مرکب و کشف خطاهای اضافی باعث شده است که بخش قابل توجهی از مؤسسات تصمیم گیری برای پذیرش و مهلت سپرده گذاری را به عقب برگردند

 

 ها برای مقرون به صرفه بودن دانشگاه نشان داده اند، به هم مرتبط هستند. قوه مجریه از اقدامات نظارتی و قوانین موجود برای لغو وام‌های دانشجویی استفاده می‌کند، زیرا کنگره هیچ قانونی را برای کاهش بار وام‌های دانشجویی بر دوش وام‌گیرندگان تصویب نکرده است – و به این دلیل که ایالت‌ها برای قابل مدیریت نگه داشتن هزینه‌های کالج برای دانشجویان و خانواده‌هایشان کم کاری انجام داده‌اند. . 

شاید کنگره برای تصویب قانونی که FAFSA جدید را ایجاد کرد، شایسته تقدیر باشد، که واقعاً باید درخواست اطلاعات از دانشجویان را ساده کند. اما همچنین این کنگره بود که در دسامبر 2022 به دفتر کمک های دانشجویی فدرال (FSA) کمک مالی کرد، دفتری در ED که مسئول اجرای به روز رسانی های فرم و نظارت بر پیشرفت پیمانکاران مسئول اجرای FAFSA است. (به دلار واقعی، بودجه FSA از سال 2021 هر سال کاهش می‌یابد .) همان دفتر مسئولیت‌های بیشتری دارد ، مانند راه‌اندازی مجدد جمع‌آوری پرداخت وام‌های دانشجویی پس از وقفه ناشی از بیماری همه‌گیر و نهایی کردن روند چندین دهه ایجاد قراردادهای خدمات وام جدید برای یک تجربه ساده تر برای وام گیرندگان ایجاد کنید. با تأمین مالی ثابت FSA، که درخواست افزایش تقریباً معادل یک سوم بودجه خود را داده بود، تقریباً اجتناب ناپذیر بود که مسائل مربوط به FAFSA که اکنون می بینیم ظاهر شود. این مسئله مشکلات اجرای آبشاری ED با FAFSA را توجیه نمی کند. اما قطعاً مانع از توانایی آژانس برای برنامه ریزی و اجرای صحیح با مسئولیت های زیاد و بدون ظرفیت منابع متناسب می 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *