📨 نامه مرکز پژوهشهای مجلس به وزیر محترم آموزش و پرورش با موضوع عدم رتبهبندی نومعلمان و تخطی از قانون نظام رتبهبندی معلمان
🔸 در این نامه تأکید شده است که بر اساس ماده ۴ قانون نظام رتبهبندی معلمان، رتبهبندی بایستی برای کلیه معلمان انجام شود اما به دلیل نقض قانون در شیوهنامه رتبهبندی، اکنون نومعلمان (ورودی آزمونهای استخدامی و دانشگاههای تربیت معلم) فاقد رتبه میشوند و برای مثال حقوق نومعلمان ورودی آزمون استخدامی پس از کسر کسورات قانونی تنها حدود ۷ میلیون تومان میباشد!
🔹 همچنین تذکر داده شده است، از آنجا که عدم رتبهبندی، کاهش جدی حقوق نومعلمان را به دنبال دارد، در افت انگیزه آنان تأثیر داشته و این دقیقاً مغایر فرمایش رهبر معظم انقلاب برای برنامهریزی جهت جذب نخبگان به آموزش و پرورش است.
🔸 در بخش دیگری از این نامه اشاره شده است که لحاظ نشدن فوقالعاده موضوع تبصره ۱ ماده ۶۵ قانون مدیریت خدمات کشوری برای نومعلمان نیز تخطی از تبصره ۲ ماده ۶ قانون رتبهبندی معلمان است که در آن به صراحت ذکر شده همه امتیازات و درصدهای موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برابر سایر کارکنان دولت بایستی به مشمولان قانون رتبهبندی نیز اختصاص داده شود