مدیر سیا: امکان دستیابی به توافق آتش بس در غزه وجود دارد، اگرچه بسیاری از مسائل پیچیده باقی مانده است

رسانه معلم به نقل از رای الیوم#

واشنگتن (رویترز) – ویلیام برنز، رئیس سیا، روز سه‌شنبه گفت که “هنوز امکان” دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه وجود دارد، اگرچه بسیاری از مسائل پیچیده باقی مانده است.

او در جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «من معتقدم هنوز امکان دستیابی به چنین توافقی وجود دارد. همانطور که گفتم، این تلاش ما کم نخواهد بود، ما در حال همکاری نزدیک با همتایان اسرائیلی، قطری و مصری خود هستیم. این یک فرآیند بسیار دشوار است. فکر نمی کنم کسی بتواند موفقیت را تضمین کند. تنها چیزی که فکر می کنم می توانید تضمین کنید این است که جایگزین ها بدتر هستند.»

این در حالی است که قطر روز سه‌شنبه تأیید کرد که اسرائیل و حماس درباره آتش‌بس در جنگی که از 7 اکتبر بین آنها در نوار غزه در جریان است، «به توافق نزدیک نیستند».

مجید الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در یک کنفرانس مطبوعاتی در دوحه گفت: ما به توافق نزدیک نیستیم و این بدان معناست که ما نمی‌بینیم دو طرف بر سر زبانی به توافق برسند که بتواند مناقشه فعلی بر سر اجرای یک توافق را حل کند. توافق.

پس از هفته ها مذاکره دو طرف درگیر با میانجیگری مصر، قطر و ایالات متحده، در مورد آتش بس و تبادل اسرا، ماه رمضان از روز دوشنبه در بحبوحه حملات توپخانه ای و حملات هوایی و در بحبوحه تشدید وضعیت بشردوستانه آغاز شد. بحران در نوار محاصره شده غزه

الانصاری تاکید کرد: ما به کار بر روی مذاکرات برای دستیابی به توافق ادامه می دهیم، امیدوارم در ماه رمضان. اما او توضیح داد که نمی‌تواند «هیچ زمان‌بندی» برای دستیابی به توافق ارائه کند و خاطرنشان کرد که «وضعیت در میدان بسیار پیچیده است».

در حالی که دو طرف در حال تبادل اتهامات مبنی بر ایجاد مانع در رسیدن به آتش بس هستند، یک منبع در جنبش حماس به خبرگزاری فرانسه گفت: تماس ها و رایزنی های انجام شده توسط میانجیگران در مصر و قطر با اسرائیل در تلاش برای دستیابی به توافق آتش بس ادامه دارد. و تبادل اسرا، اما تا صبح سه شنبه هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.»

اسماعیل هنیه روز یکشنبه در سخنرانی خود در آغاز ماه مبارک رمضان با تاکید بر اینکه حماس خواستار آتش بس دائمی، خروج ارتش اسرائیل از غزه و بازگشت حماس است، گفت که این جنبش برای ادامه مذاکرات باز است. آوارگان به خانه های خود و ورود کمک های بشردوستانه.

این در حالی است که اسرائیل پیشتر از خروج سربازان خود از نوار غزه و قصد خود برای نابودی حماس حتی در صورت دستیابی به توافق آتش بس، خودداری کرده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *