باتوسعه هنرستان ها به ۵۰درصددانش آموزان،دولت سیزدهم به‌دنبال انسداد مبادی بیکاری از دوره دانش‌آموزی است

 رسانه معلم- هنرستان ها می توانند ارائه خدمات فنی اولیه را به جامعه استاندارد نمایند ومردم هزینه اضافی از افراد تجربی با رویکرد آزمایش وخطا بدون ضمانت پاسخگویی راکاهش دهد وخدمات فنی و حرفه ای را شناسنامه دار نماید وانگیزه آموزشی را افزایش دهند وهرم نامتوازن مهندس وتکنیسین و کارگر عادی را متعادل نماید

گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، رضامراد صحرایی در آیین ارسال تجهیزات آموزشی و پرورشی به مدارس سراسر کشور، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های راهبردی دولت سیزدهم توجه به مهارت‌آموزی در سنین پایین است. اهتمام به هنرستان‌سازی در این دولت بسیار مورد توجه است. این دولت در طول حیات خود بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و پرورشی در اختیار هنرستان‌ها قرار داده است.

وی با بیان اینکه آنچه امروز برای مدارس ارسال می‌شود کالاهای ایرانی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی هنرستان در حال ساخت است. مجموعا ۳۹.۸ درصد دانش‌آموزان متوسطه در هنرستان‌ها در حال تحصیل هستند ولی این عدد باید به ۵۰ درصد برسد. پیام این اتفاق این است که دولت به دنبال انسداد مبادی بیکاری از دوره دانش‌آموزی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: موضوع مهارت و هنرستان و موضوع ساختن مدرسه با هویت ایرانی و اسلامی در سند تحول بنیادین مورد توجه است. از نظر آموزش و پرورش، فضا معلم سوم است. هویت کلیدواژه‌ای است که سرتاسر سند تحول بر آن می‌کوشد تا افرادی تربیت شوند با هویت ملی و دینی، با هویت قوی آینده‌سازی. 

وی با بیان اینکه رابطه سن و تربیت رابطه خیلی مهمی است، گفت: ویژگی‌هایی که هویت‌ساز هستند و باعث شکوفایی آینده فرد هستند در سنین پایین نهادینه می‌شود. هزار روز اول زندگی تاثیر بسیار مهمی در ساختن آینده او دارد. یک نظام آموزشی پویا باید به کودکی پیش از دبستان توجه کند. اینکه ما کودکستان‌ها را تقویت کنیم و مولفه‌های هویتی را در کودکی به دانش‌آموزان بیاموزیم مساله‌ای بسیار مهمی است. این به معنای بهره‌گیری از سن پیش از دبستان برای یاددان مولفه‌های مهم تربیتی است نه به معنای سن تغییر تحصیل. 

صحرایی تاکید کرد: ما می‌خواهیم انسانی الگو تربیت کنیم و در سن پایین تربیت انسان الگو بهتر اتفاق می‌افتد، به همین خاطر در این دولت به کودکستان توجه خواهیم کرد. محتوای مناسب تهیه خواهیم کرد. امروز اثبات شده که کودکانی که کودکستان را طی می‌کنند موفقیت‌های اینها در دبستان بیشتر است. در کشوری با تنوع زبانی و قومیتی ما این مهم بیشتر احساس می‌شود. کودکی که در مرزهای ما زندگی می‌کند وظیفه داریم که پیش از دبستان به او آموزش‌های لازم را بدهیم چون همین کتاب‌های ما را می‌خواند. باید او را آماده کنیم. اگر این کار را انجام دهیم دوران دانش‌‌آموزی دانش‌آموزان ما شکوفاتر خواهد بود و دیپلم او نیز دیپلم اثربخشی خواهد بود

گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال پانا درباره آخرین وضعیت آیین‌نامه ملی مهارت‌آموزی که توسط وزارت آموزش و پرورش به دولت ارسال شده است، اظهار کرد: آیین‌نامه‌ای را وزارت آموزش و پرورش درخصوص مهارت‌آموزی و ارتقای مهارت‌آموزی تقدیم دفتر دولت کردند و در اختیار کمیسیون فرهنگی دولت قرار گرفت. 

سخنگوی دولت اضافه کرد: آیین‌نامه مذکور در کمیسیون فرهنگی در چند جلسه مورد بررسی قرار گرفت. اصلاحاتی مورد نیاز بود که مقرر شد در این آیین‌نامه پیش‌بینی شود.

وی ادامه داد: آیین‌نامه مجددا به وزارت آموزش و پرورش ارجاع داده شد تا نکات و مسایلی که در کمیسیون در مورد اعمال نگاه دستگاه‌ها در آیین‌نامه بحث شده بود، لحاظ شود و اصلاحات مجدد برای کمیسیون ارسال و امکان رسیدگی مجدد آن وجود داشته باشد‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *