خیزمدیر عامل خیرین مدرسه ساز کشور برای توسعه هوش مصنوعی در مدارس

رسانه معلم #از مطالبات هوشمندانه مقام معظم رهبری تثبیت جایگاه ایران در هوش مصنوعی در دنیا به عنوان ۱۰ کشور، برتر بو ده است که آموزش عمومی می توانند در فرهنگ آن را به عنوان بخشی از هویت سازی ملی شکل دهد ودر دوره متوسطه می تواند استعدادهای شناخته شده را انگیزه لازم برای ادامه کار فراهم نمایید که آموزش وپرورش در این زمینه پویایی ندارد

محمد رضا جعفری مدیرعامل جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور در حاشیه نشست جامعه خیرین با رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، اظهارکرد:  با توجه به اهمیت یابی روز افزون هوش مصنوعی در زندگی اجتماعی، تشکیل کمیته هوش مصنوعی در در این جامعه اقدامی سازنده برای دانش آموزان آینده ساز کشور است. 

وی افزود: به طور قطع اگر از هم اکنون برای هوش مصنوعی در نظام آموزشی کشور برنامه ریزی نشود ممکن است زمان مناسب برای روزآمد سازی آن  نداشته باشیم.

مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: قطعا اگر در نظام آموزشی برای هوش مصنوعی از هم اکنون برنامه ریزی نشود همانند  موضوع تاکسی های اینترنتی که به یکباره سامانه حمل و نقل شهری را به طور کلی غافلگیر و دگرگون ساخت با غافلگیری جدی مواجه می شویم.

وی یادآورشد: ما حتما این موضوع را در هیئت مدیره مطرح می کنیم و با راهنمایی های شخص رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، کمیته هوش مصنوعی  تشکیل می شود.

جعفری  همچنین با اشاره به پیشنهاد رئیس مرکز استراتژی ریاست جمهور مبنی بر تهیه بسته جامع حمایت قانونی در حوزه توسعه مشارکت های مردمی گفت: این برنامه خوبی است و لازم است پیگیری شود، هم اکنون کتابچه ای در این زمینه تهیه شده است،  منتها جامع نیست و قطعا با هم افزایی بیشتر می توان به یک کتاب و الگوی برای همه امور و مجامع دست یافت.

وی درباره پیشنهاد تشکیل کمیته دانش آموزی خیرین وراه اندازی نهضت وقف نامه نویسی دانش آموزی نیز  یادآورشد: در بحث مشارکت دادن دانش آموزان در امور خیریه اقداماتی صورت گرفته است و هم اکنون در این زمینه «باشگاه دانش آموزان» راه اندازی شده است و زیر مجموعه ما در مجامع استان ها بوده و کار ویژه ای برای دانش آموزان در نظر گرفته ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *