رویداد های مهم هفتگی در آموزش وپرورش

رسانه معلم #

گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ در دنیای رخدادها، سخن ها و محتواهای بسیار خانواده بزرگ نظام تعلیم و تربیت؛ برخی از اخبار منتشر شده، مصداق اخبار خوب است؛ اخباری که نشاندهنده روایتِ تحول، تغییر و حرکت به سمت جلو است …روزانه این اخبار خوب را مرور خواهیم کرد…

امروز معلم بايد نقش «تسهيل گر» را ايفا كند

وزير آموزش وپرورش در ‌آیین اختتامیه دومین دوره رویداد ملی ستاپ که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، با اشاره به ابزارهای قدیمی و نوین آموزشی و کسب‌و‌کارهایی که در فضاهای نوین آموزشی فعالیت می‌کنند، گفت: اتفاقی که در دنیای معاصر افتاده، این است که مفهوم یاددهی و یادگیری متحول شده است. البته دامنه‌ و گستره این تحول در همه جا یکسان نیست. وقتی اصل فرایند یاددهی و یادگیری متحول شده، اگر در گذشته بمانیم محکوم به شکست هستیم. ما با دانش‌آموزانی مواجهیم که زیست‌بوم‌ متفاوتی دارند، نظام و ابزار یادگیری متفاوتی دارند. امروز یک خلا بزرگ، به نام خلا ارتباطی و ادراکی بین معلمان و محصلان وجود دارد. عموم معلمان ما سنتی آموزش دیده‌اند، معلمان ما در نظامی تربیت شده‌اند که معلمان روبه‌ر‌وی آن‌ها «‌کنترل‌کننده» بوده است در حالی که امروز باید نقش «تسهیل‌گر» را ایفا کند

یک نظام تربیتی پیشرو آموزش مولفه های تربیتی را از سن پیش از دبستان شروع می کند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در همایش هزار نفری مرشد خوانی و نرمش آغازین شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای معلم و دانش آموزان و شهید نوجوان طغیانی با اشاره به تاسیس و فعالیت سازمان تعلیم و تربیت کودک، تصریح کرد: فعالیت سازمان تعلیم و تربیت کودک یک افتخار برای نظام تعلیم و تربیت کشور است تا با تقویت کودکستان ها و تمرکز بر سن تولد تا دبستان، زمان طلایی برای یادگیری ویژگی های خوب با محتوای آموزش و یادگیری مطلوب مورد توجه قرار بگیرد.

دولت سیزدهم به‌دنبال انسداد مبادی بیکاری از دوره دانش‌آموزی

وزیر آموزش و پرورش در آیین ارسال تجهیزات آموزشی و پرورشی به مدارس سراسر کشور که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های راهبردی دولت سیزدهم توجه به مهارت‌آموزی در سنین پایین است. اهتمام به هنرستان‌سازی در این دولت بسیار مورد توجه است. این دولت در طول حیات خود بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و پرورشی در اختیار هنرستان‌ها قرار داده است.

سفر نماینده ویژه وزارت آموزش و پرورش به استان سیستان و بلوچستان

وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی اش نوشت: از اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان میخواهم در ارائه خدمات به مردم سیل زده این استان اهتمام جدی خود را به کار ببندند.به زودی نماینده ویژه ای از آموزش و پرورش در جهت بررسی ابعاد کمک رسانی به مردم شریف این استان خصوصا دانش آموزان و فرهنگیان عزیزی که در این حادثه دچار خسارت شده اند به استان سفر خواهد کرد

.

آغاز جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با نمایش فیلم‌های بخش مسابقه ایران و بین‌الملل و همچنین برگزاری کارگاه شخصیت‌سازی با تکنیک کچه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد..سیزدهمین دوره جشنواره پویانمایی تهران همچون دوره‌های گذشته در چهار بخش مسابقه، خارج از مسابقه، نمایش ویژه و چشم‌انداز از ۱۳ تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ در تهران در حال برگزاری است

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با نمایش فیلم‌های بخش مسابقه ایران و بین‌الملل و همچنین برگزاری کارگاه شخصیت‌سازی با تکنیک کچه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد..سیزدهمین دوره جشنواره پویانمایی تهران همچون دوره‌های گذشته در چهار بخش مسابقه، خارج از مسابقه، نمایش ویژه و چشم‌انداز از ۱۳ تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ در تهران در حال برگزاری است.

تعیین امتیاز رتبه‌بندی برای دانشجومعلمان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد ‌دانشجو‌معلمانی که امسال در جبران کمبود معلم مشارکت کردند، امتیاز تشویقی خود را از مدیر کل دریافت کنند. این امتیاز در رتبه‌بندی آن‌ها تاثیر دارد. ما در مسائلی مانند سازماندهی آنان در منطقه‌ای که متعهد خدمت هستند، سعی می‌کنیم همراهی بیشتری داشته باشیم. این دانشجومعلمان مجاهدانه به آموزش و پرورش کمک کردند لذا ما از آنان ممنون هستیم و امیدواریم که همواره موفق باشند.»

برگزاري اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره کتاب رشد

آیین اختتامیه بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد روز چهارشنبه شانزدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با حضور وزیر آموزش و پرورش، جمعی از مسئولان فرهنگی کشور و ناشران و اهالی کتاب در باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد.رویداد «کتاب‌نما» به‌عنوان یک رویداد فرامتنی در حوزه گفتمان‌سازی،‌ ترویج و حمایت از فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در پنج پویش: «کتاب‌نشان» در قالب عکس و تصویر، «کتاب‌جو» در قالب سامانه‌ها، کانال‌ها، صفحات مجازی و نرم‌افزارهای کاربردی، «کتاب‌بین» در قالب فیلم کوتاه، پویانمایی، مستند، نماهنگ و پادکست، «کتاب‌ران» با موضوع ایده‌پردازی و ارائه راهکارهای نوین و «کتاب‌یار» در قالب ابزارهای کمکی، اسباب‌بازی، بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌وارسازی کتاب، از جمله رویدادهای برگزار شده در این دوره از جشنواره است.

آزمون استخدامی برای جذب ۲۸ هزار معلم در پایان هفته

قرار است این هفته و در روز جمعه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی برگزار شود. این دومین بار در طول یک سال گذشته است که آزمون استخدامی جذب آموزگار ابتدایی و استثنایی برگزار می‌شود و قرار است حدود ۲۸ هزار نفر در آزمون استخدامی ۱۸ اسفند برای آموزگاری جذب شوند..سوالات آزمون برای همه داوطلبان در حیطه عمومی یکسان خواهد بود و داوطلبان ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی از هر رشته تحصیلی که در آزمون شرکت کرده‌اند؛ لازم است در بخش اول آزمون به این سوالات پاسخ دهند.

جایگزینی کتاب‌های جدید «زبان‌های خارجی» با رویکرد بومی ـ اسلامی

به گفته رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، کتب «زبان‌های خارجی» با رویکرد بومی ـ اسلامی، جایگزین کتاب‌های کنونی در حال تدریس توسط مؤسسات و مراکز آموزشی می‌شوند. وي هدف از این رویداد را یادگیری زبان و در عین حال انتقال مفاهیم مبانی اسلام، انقلاب و آرمان‌های شهدا از طریق کتابهای زبان‌های خارجی دانست و افزود: فراخوان رویداد به اساتید دانشگاه‌ها ارائه شده و پس از ارائه مقاله، کتاب‌های استاندارد جدید تالیف و سپس کتاب‌های موجود کنار گذاشته می‌شود.

حضور ۳۹ كشور از سراسر جهان در جشنواره مدرسه

دبیر جشنواره‌های هنری مدرسه از آیین پایانی نهمین دوره این رویداد در روزهای ۱۶ الی ۱۹ اسفند ماه در مرکز حوزه هنری خبر داد و گفت؛ ۳۹ کشور از سراسر جهان در این دوره از جشنواره مشارکت داشته‌اند. وي اظهار كرد؛ جشنواره‌های هنری مدرسه، با هدف استعدادیابی و پرورش توانایی‌های دانش‌آموزان مستعد در مقاطع متوسطه اول، دوم و هنرستان در رقابت با دانش آموزان دیگر کشورها به صورت بین المللی برگزار می‌شود. 

آغاز رزرو اینترنتی “اسکان نوروزی فرهنگیان” از ۲۰ اسفند

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان از ۲۰ اسفند گفت: پذیرش حضوری در مراکز اسکان از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد. وي با اشاره به اینکه پذیرش فرهنگیان به دو روش حضوری و رزرو اینترنتی انجام می‌شود، گفت: فرهنگیان می‌توانند از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ با استفاده از سامانه متمرکز اسکان به آدرس Eskan.medu.ir نسبت به رزرو اینترنتی مراکز اسکان نوروزی اقدام کنند.

تحویل۲۰۰ هنرستان در دو سال اخیر

 رييس سازمان نوسازي ،توسعه و تجهيز مدارس كشور با بیان اینکه در ابتدای انقلاب ۱.۴ درصد از مدارس ما هنرستان بودند امروز اما به ۶.۵ درصد ارتقا پیدا کرده است، گفت: این یعنی اینکه ما می‌خواهیم به نقطه‌ای برسیم که تمام نیازهای فنی حرفه‌ای و اقتصادی خود را به کمک فارغ‌التحصیلان هنرستانی خود تامین کنیم. وي افزود: ۲۰۰ هنرستان در دو سال اخیر ساخته شده و تحویل دانش‌‌آموزان شده است. ۳۰۰ هنرستان هم در دست احداث داریم. در ۱۴ مصوبه دور دوم سفرهای استانی رییس‌جمهور نیز در هر مصوبه احداث ۳ هنرستان بزرگ‌مقیاس مبتنی بر آمایش سرزمین تصویب شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *