اجرای طرح مستوره قرآنی برای دانش آموزان

رسانه معلم# ماه رمضان بهار قرآن برای همه مردم به ویژه اهالی روزه و مسجد است تا کام دل برآرند و کام بر بندند واز این ترک و اقبال جان شکوفا کنند و حقایق ربانی درک کنند و قرآن رابطه فیض برای دستیابی به الهامات ربانی است و جان را مستجکم واراده استوار می نماید

یس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دانش آموزان باید به مرور آیات قرآن را یاد بگیرند و با محتوای آن آشنا شوند و به مرور زمان حتی برخی از آیات را حفظ کنند لذا اجرای طرح مستوره نباید با ماه رمضان تمام شود و باید ادامه یابد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جلسه تشریح قرآن مستوره که به صورت مجازی با حضور مدیران مدارس متوسطه برگزار شد. طرح ملی اعلام کرد: قرآن باید در متن معرفت زندگی گنجانده شود. دانش آموز بیاید، موضوع دغدغه ما در تلاش جمعی و اجرای طرح مستوره، آموزش قرآن نیست، روخوانی نیست و در تلاوت قرآن، موضوعی که ما بر آن تاکید داریم وارد کردن قرآن در متن فعالیت و زندگی دانش آموز است. . دانشجو.

وی ادامه داد: در اجرای طرح مستوره به جرعه ای از انسانیت اکتفا کنیم و مفاهیم قرآنی را بیاموزیم و نور قرآن را در دلش بتابانیم تا دانش آموز خود را مخاطب قرآن ببیند.

قمی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با اجرای طرح مستوره این موضوع را به گوش دانش آموزان برسانیم تا قرآن خطاب به دانش آموزان باشد.

رئیس سازمان تبلیغات تصریح کرد: طلاب باید به مرور زمان آیات قرآن را یاد بگیرند و با محتوای آن آشنا شوند و به مرور زمان حتی برخی از آیات را حفظ کنند لذا اجرای طرح مستوره نباید با ماه رمضان تمام شود و باید ادامه یابد.

وی بیان کرد: باید در طرح مستوره آیاتی از قرآن کریم انتخاب شود تا دانش آموزان ذائقه قرآن را بچشند اما مشوق ما تشویق مقام معظم رهبری و تاکید بر حفظ قرآن است.

قمی گفت: کتاب هدایت عاملی نیست که شما را راهنمایی کند، این کتاب خود نور و هدایت است، اگر انسانیت و محبت برقرار شود می توان محتوای این کتاب را وارد زندگی مردم کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *