پرچم یمن,لبنان؛غزه در کنار پرچم آمریکا در خانه های میشیگان نصب شد

رسانه معلم#خون ۳۰ هزار شهید فلسطین وجدان های بیدار جوانان آمریکا را علیه رهبرانش شوراند و در بزنگاه انتخابات به فلسطین رای دادند وبه بایدن و اسرائیل نه گفتندگزارش زیر را از نیورک تایمز می خوانیم

پرزیدنت بایدن در انتخابات مقدماتی دموکرات میشیگان در روز سه شنبه پیروز شد، اما با مخالفت به دلیل حمایت از اسرائیل در جریان جنگ در غزه روبرو شد، و درصد قابل توجهی از رای دهندگان به عنوان بخشی از جنبش اعتراضی علیه او به عنوان “عدم تعهد” رای دادند.

دونالد جی ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان پیروز شد و نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی را پشت سر گذاشت تا به روند شکست ناپذیر خود در مقدماتی ادامه دهد. آسوشیتدپرس هر دو مسابقه را به دلیل پایان رای گیری نهایی در ساعت 9 شب اعلام کرد

نتایج نشان داد که چگونه آقای بایدن و آقای ترامپ با ضعف پایدار در احزاب خود مواجه می‌شوند و تعداد قابل توجهی از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به مخالفت خود با آن‌ها رای می‌دهند، حتی در حالی که برای مسابقه مجدد نوامبر رقابت می‌کنند.

در انتخابات مقدماتی دموکرات ها، آقای بایدن با مهم ترین چالش خود نه از سوی نامزد دیگری، بلکه از سوی رای دهندگان عرب آمریکایی، مترقیان و جوانانی مواجه شد که با انتخاب گزینه «عدم تعهد» در برگه های رأی خود به حمایت او از اسرائیل اعتراض کردند.

نتایج اولیه نشان داد که «عدم تعهد» قبلاً بیش از 11000 رأیی که آقای ترامپ با آن هیلاری کلینتون را در انتخابات سراسری 2016 میشیگان شکست داد، حمایت دریافت کرده بود – هدف اولیه ای که به طور علنی توسط سازمان دهندگان کمپین اعتراضی تعیین شده بود. آقای بایدن در سال 2020 در میشیگان با حدود 150رای

از ترامپ پیشی گرفت.

تا نیمه‌شب، بیش از 64000 رای‌دهنده «غیرمتعهد» را انتخاب کردند، که تقریباً نیمی از آرا جمع‌آوری شده بود – رقم قابل توجهی که نشان می‌داد که چپگرایان میشیگان چقدر با انگیزه مخالفت خود را با آقای بایدن اعلام کردند.

حدود 20000 دموکرات در هر یک از سه انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری دموکرات‌های میشیگان «بی تعهد» رأی دادند.

دموکرات‌ها توجه ویژه‌ای به نتایج در Ann Arbor خواهند داشت، یک شهر کالج که در آن «بی تعهد» نزدیک به یک سوم آرا را دریافت کرد. در حالی که هیچ ایالت میدان نبردی جامعه عرب آمریکایی به اندازه میشیگان ندارد، تعدادی از آنها تعداد قابل توجهی از رای دهندگان دانشجویی دارند که آقای بایدن برای پیروزی در ماه نوامبر به حضور قوی نیاز دارد.

آقای بایدن در بیانیه ای که اشاره ای به رای گیری “عدم تعهد” یا اعتراض سازمان یافته به سیاست خود در غزه نکرد، گفت: “می خواهم از همه ساکنان میشیگان که امروز صدایشان را شنیدند تشکر کنم.” استفاده از حق رای و مشارکت در دموکراسی ما چیزی است که آمریکا را بزرگ می کند.

سازمان دهندگان تلاش “بی تعهد” به سرعت ادعای پیروزی کردند. لیلا الابد – مدیر کمپین گوش دادن به میشیگان، گروهی که پشت رای‌گیری اعتراضی است – به حامیان خود در یک مهمانی شبانه مقدماتی گفت که آنها پیام روشنی به آقای بایدن ارسال کرده‌اند که «زندگی فلسطینی‌ها ارزشمند است و ما خواستار توقف دائمی هستیم. اکنون آتش بزنید.»

هدف این جنبش این بود که به آقای بایدن هشدار دهد که باید موضع خود را در قبال غزه تغییر دهد وگرنه در ماه نوامبر با عواقب مواجه خواهد شد. این تهدید در میشیگان بسیار فوری بود، که برای پیروزی آقای بایدن در سال 2020 حیاتی بود و اخیراً در نظرسنجی‌ها به سمت آقای ترامپ متمایل شده است، اما خطر طنین‌اندازی در سراسر کشور را در پی داشت.

میشیگان – به لطف جمعیت زیاد عرب آمریکایی، پردیس‌های دانشگاهی و تاریخ اولیه مقدماتی – با حمایت آقای بایدن از حمله اسرائیل به غزه، که مقامات بهداشت محلی می‌گویند بیش از 29000 فلسطینی را کشته است، به کانون انتخاباتی نارضایتی دموکرات‌ها تبدیل شد. برخی از متحدان او می ترسیدند که اگر جنبش مخالفت جدی علیه او داشته باشد، می تواند تأثیرات ماندگاری در انتخابات عمومی داشته باشد، به ویژه اگر آقای بایدن موضع خود را در مورد مناقشه حفظ کند.

دبی دینگل، نماینده میشیگان، نماینده دموکرات که ناحیه آن آربور را در بر می گیرد، سه شنبه شب در سی ان ان گفت: «این فقط جامعه عرب آمریکایی و مسلمان نیست. “این جوانان هستند که می خواهند شنیده شوند و همان نگرانی ها را دارند.”

او گفت که قدرت کمپین «عدم تعهد» برای من «غافلگیرکننده نیست».

این کمپین از سوی برخی از دموکرات‌های برجسته میشیگان، از جمله نماینده رشیده طلیب، تنها فلسطینی آمریکایی در کنگره، که خواهر خانم ایلابد نیز هست، تأیید شد. انقلاب ما، گروه مترقی که توسط حامیان سناتور برنی سندرز از ورمونت تشکیل شد – که خود این تلاش را رد کرد – یک فشار تلفن بانکی را رهبری کرد. گوش دادن به میشیگان تجمعات و بازدید از مساجد در سراسر ایالت. دیگر سازمان‌های مردمی در سمت چپ از رای‌دهندگان خواسته‌اند که «عدم تعهد» را نیز انتخاب کنند.

حالا آقای بایدن باید بفهمد که چگونه برخی از انتخاب کنندگان اصلی خود را متقاعد کند که دوباره به جمع بازگردند. میشیگان هدف اصلی میدان جنگ هم برای آقای بایدن و هم برای رقیب احتمالی او، آقای ترامپ است.

آقای ترامپ به نوبه خود با شکست خانم هیلی به سمت نامزدی جمهوری خواهان حرکت کرد. اما انتظار می‌رود که او روز شنبه نمایندگان بیشتری را انتخاب کند، زمانی که جناح‌های رقیب جمهوری‌خواهان قرار است پس از یک مبارزه چند ماهه رهبری که حزب ایالتی را وارد هرج و مرج کرده است ، کنوانسیون‌های دوئل برگزار کنند .

این می تواند به این معنی باشد که ایالت دو برگه از نمایندگان را به کنوانسیون ملی در تابستان امسال می فرستد. هر دو طرف به آقای ترامپ وفادار هستند و RNC یک جناح به رهبری پیت هوکسترا را مشروع تشخیص داده است.

آقای ترامپ و متحدانش به دنبال این بوده اند که مستقیماً به انتخابات عمومی روی بیاورند. آنها با فشار دادن خانم هیلی به ترک تحصیل، استدلال کرده اند که او او را مجبور به خرج کردن پولی می کند که بهتر است علیه آقای بایدن استفاده شود. او با حمایت از پول نقد کمپین از سوی اهداکنندگان ثروتمند، گفته است که در رقابت های مقدماتی سوپر سه شنبه در 5 مارس به رقابت ادامه خواهد داد.

برای آقای بایدن، جنبش “بی تعهد” بزرگترین آزمون او تا کنون در فصل مقدماتی بود که او به عنوان یک رئیس فعلی بر آن تسلط داشت، علیرغم یک چالش طولانی از سوی دین فیلیپس، نماینده مینه سوتا، که قرار بود به خوبی پشت سر تلاش های اعتراضی به پایان رسید

 در شرایطی که آقای بایدن فشارها را بر اسرائیل برای پایان دادن به جنگ افزایش داده و امیدواری های جدیدی برای آتش بس ابراز کرده است ، نظرسنجی ها نشان می دهد که بسیاری از دموکرات ها با مدیریت او در درگیری موافق نیستند و معترضان طرفدار غزه در حضور او ظاهر شده اند. در سراسر کشور

سمیح زریک، 80 ساله، روز سه‌شنبه در دیربورن، در یک مدرسه ابتدایی که در آن تابلوهای بسیاری به دو زبان انگلیسی و عربی نوشته شده بود، رای اعتراضی به “بی تعهد” داد و در خانه‌های اطراف پرچم‌های لبنان، یمن و فلسطین در کنار پرچم‌های آمریکا نصب شده بود.

آقای زریک گفت که پیامی برای رئیس جمهور بایدن دارد: «آتش بس، آتش بس، آتش بس».

بدون صلح در غزه، او گفت که به رئیس جمهور رای نمی دهد، حتی اگر این به معنای پیروزی آقای ترامپ باشد که از او متنفر است.

آقای زریک گفت: «آمریکا می تواند در چند دقیقه آتش بس برقرار کند.

اما بسیاری از رای دهندگان دیگر در دیربورن گفتند که آقای بایدن برای همیشه آرای خود را از دست داده است.

علی صبح، یک مشاور املاک 22 ساله که در سال 2020 به آقای بایدن رای داد، گفت که احتمالاً از یک نامزد شخص ثالث مانند جیل استاین از حزب سبز در انتخابات عمومی حمایت خواهد کرد و در مورد آقای بایدن گفت: خون از قبل روی دستانش است.»

آقای صبح گفت: “جمهوری خواهان به ما نشان دادند که چقدر بد هستند.” و دموکرات‌ها به ما نشان دادند که چقدر بد هستند.»

آقای بایدن در سه هفته منتهی به انتخابات مقدماتی در میشیگان مبارزات انتخاباتی انجام نداد و تعداد کمی از دموکرات‌های ارشد دیگر از خارج از ایالت به نمایندگی از او به این کار رفتند. وقتی معاون رئیس جمهور کامالا هریس هفته گذشته رویدادی را در گرند رپیدز برگزار کرد ، برای عموم بسته شد.

به نظر می‌رسید که حامیان آقای بایدن متوجه شده بودند که جنبش اعتراضی می‌تواند به انتخابات مجدد او آسیب برساند. چند روز قبل از انتخابات مقدماتی میشیگان، یک گروه حامی اسرائیل، اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل، شروع به پخش یک آگهی دیجیتالی کرد که در آن هشدار می داد رای به “بی تعهد” به آقای ترامپ کمک می کند. این اولین تلاش پرداخت شده برای ارتقای جایگاه آقای بایدن در ایالت بود.

روز دوشنبه، رو خانا، نماینده کالیفرنیا، جانشین ارشد بایدن که به یک میانجی غیررسمی در غزه بین فعالان مترقی و متحدان بایدن تبدیل شده است، هشدار داد که اگر رئیس جمهور «سیاست وضع موجود» خود را حفظ کند، در ماه نوامبر میشیگان را از دست خواهد داد.

نتایج روز سه‌شنبه به احتمال زیاد به سطح بالای اخیر برای «عدم تعهد» در میشیگان نزدیک نمی‌شود. در سال 2008، زمانی که باراک اوباما و جان ادواردز در رای گیری علیه خانم کلینتون حضور نداشتند، مبارزات انتخاباتی آنها حامیان خود را تشویق کرد که “بی تعهد” رای بدهند، که 40 درصد آرای اولیه را به دست آورد – حدود 238000 رای در آن رقابت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *