۳ هزار دانش آموز برتر فرهنگی و تربیتی و علمی بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند

رسانه معلم #تنوع در راه های جذب معلم سرمایه وداده های مناسبی برای مقایسه کارکرد های معلمان است و با این مقایسه می توان روش جذب برتر ویا اقتضایی را شناخت اما ایده ها و قوانین بدون زمینه سازی و فرهنگ سازی اجتماعی با تبیین اهداف طرح ونظریه پشتیبان آن از یک طرف واز سوی دیگر؛عدم تامین زیر ساخت های ساختاری و فرآیندی و امکاناتی وسیله ای برای سوئ استفاده امضا های طلایی در جذب می شود وفرصت های برابر جذب رابا رانت خوری بر باد می دهد واز عدالت اجتماعی دور خواهیم شد و استحکام و انسجام اجتماعی را آسیب می رسانیم امید است آموزش‌ و پرورش زمان را برای تامین امنیت عدالت جذب از دست ندهد ودر روز های آخر مبتلا به عملیات هیجانی نشود

 گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،رضا مراد صحرایی در گردهمایی روسای ادارات انجمن اولیا و مربیان که صبح امروز در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر برگزارشد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید میثم حسینی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، اظهار کرد: راهبرد  اساسی کشور باید در دو کلمه خلاصه ‌شود‌‌؛ به مدرسه برگردیم و دیگری اینکه اول آموزش و پرورش باشد و بر همین مبنا شعار سال تحصیلی جاری؛ مدرسه قوی و ایران قوی انتخاب شد.

وی افزود: برای انتخاب رویکرد فعال‌ و کنش گرانه باید ائتلاف هایی با توجه به قوانین و ساختارها شکل بگیرد.

صحرایی تاکید کرد: دلیل اصلی عدم اجرای سند تحول بنیادین صرفا تخصیص پیداکردن بودجه نیست، هر چند که این موضوع مهم است اما دلیل این است که روح سند که عبارت از ائتلاف برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت می باشد، شکل نگرفته است.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد :تمام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تکلیف است و هر چند که وزارت آموزش و پرورش  نهاد اصلی است اما نمی‌تواند به تنهایی این سند را محقق کند.

صحرایی با اشاره به بیان رئیس جمهوری مبنی بر اینکه تحول سه مرحله دارد که مرحله اول شناختی است، اظهار کرد : گفتمان در حوزه تعلیم و تربیت باید متحول شود، مسائل آموزش و پرورش جدید نیست و آنچه که واضح است باید دنبال راه حل های جدید باشیم

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر نقش ذیربطان، مشترکان و ذی نفعان، گفت: وظیفه اصلی تربیت به عهده خانواده است و مطالعات نشان می‌دهد میزان مشارکت خانوده ها در مدرسه با موفقیت تحصیلی، سلامت جسمانی، سلامت روانی دانش آموزان و مصونیت در برابر آسیب های اجتماعی ارتباط مستقیمی دارد.

وی با بیان اینکه موضوع اساسنامه انجمن اولیا و مربیان ضرورتی به تاخیر افتاده است، خاطرنشان کرد: کنش گری فعال نسبت به دوگانگی های که در جوامع خلق شده، باید شکل بگیرد.

صحرایی با تاکید بر اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش درباره خانواده و جایگاه خانواده مطالب بی نظیری وجود دارد، تصریح کرد : باید خانواده محوری را به یک گفتمان در تمام سطوح آموزش و پرورش تبدیل کنیم یعنی از رویکرد نقطه ای خطی به سمت جهت گیری فرایند چرخه ای حرکت کنیم و حوزه انجمن اولیا و مربیان می تواند موضوع خود را به مسئله معاونت های مختلف و تخصصی در آموزش و پرورش تبدیل کند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم مدرسه قوی شده است، تصریح کرد:سند تحول مدرسه را نقطه اتکای دولت و ملت در رشد و پیشرفت کشور و کانون تربیت محله می داند.

وی با اشاره به طرح های خوب دختر – مادری و پسر-پدر، خاطرنشان کرد: فرا تحليل پژوهش های موجود در حوزه خانوده انجام بگیرد و به بسته های یادگیری برای معلمان تبدیل شود.

 صحرایی تصریح کرد :یکی از کارهای بزرگ انجام گرفته در آغاز دولت سیزدهم تصویب نظام جامع راهنمایی و مشاوره است، در حال حاضر ۷۲۸مرکز مشاوره داریم که انجمن اولیا و مربیان باید روی این مراکز متمرکز شود و امسال نیز ۱۰۰۰ مشاور استخدام خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد :با ابلاغ دستور رئیس جمهور، ۳ هزار دانش آموز برتر فرهنگی و تربیتی و علمی بدون آزمون به دانشگاه فرهنگیان خواهند آمد.

وزیر آموزش و پرورش با  تاکید بر احیای انجمن اولیا و مربیان، گفت:اساسنامه بالنده ای متناسب با نیازهای و اقتضائات جدید نگاشته شود تا انجمن جایگاه ویژه خود را به عنوان یک هماهنگ کننده خود را پیدا کند.

گفتنی است‌‌‌؛ در این گردهمایی تفاهم نامه مابین وزارت آموزش و پرورش و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در محورهایی مهارت افزایی دختران و بانوان در حوزه های خودفعال سازی، خود ارزیابی  و افزایش شناخت نسبت به خود و اعتماد به نفس، همکاری برای الگوسازی از زنان موفق فعال در گفتمان الگوی سوم،آموزش سواد زندگی، ارتقای سلامت از طریق آموزش الگوهای خود مراقبتی و…. منعقد گردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *