مدارس شهرستان های تهران پیشتاز در فناوری یادگیری

رسانه معلم#یادگیری از گذشته کسل کننده بود و مدرسه وکلاس به ذائقه دانش آموز سازگار نبود و تعطیلی مدارس فرحبخش و آغاز آن غم انگیز بود شاید یکی از دلایل آن متنوع نبودن محیط یادگیری، بروز نبودن محتوا وبلکه بیگانه بودن با نیاز دانش آموز و محدود بودن رسانه های یادگیری به کتاب درسی بوده است امروز فناوری های یادگیری مانند فیلم و انیمیشن و آزمایشگاه وکارگاه مجازی افزایش یافت ومدارس را شوق اگیز ویادگیری را معنا دار کرده است ولی ساختار آموزش مانند ارزشیابی وتراکم کلاسی ومحدودیت زمانی مانع بهره گیری از این امکانات شده است ومهمتر از همه مهارت مدیران با این فناوری است شهرستان های تهران بعلت آشنایی معاونت آموزشی با این رسانه ها آن را در مدارس توسعه داده است با هم می خوانیم

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در امر آموزش برای ما یک حجت و یک اصالت است.

او افزود: رویکرد ما در دوره ابتدایی بازی محوری است. اتاق‌های بازی یادگیری، بازی‌های کمک آموزشی و فناوری واقعیت مجازی و ابزارهای آن (عینک) ابزارهایی هستند که ما برخی از مدارس را برای آموزش به آن ها مجهز کرده‌ایم.

او با بیان این‌ که سخت افزار واقعیت افزوده مشابه یکدیگر هستند و همانی است که در پارک‌ها و مراکز تفریحی موجود است؛ ادامه داد: در مدارس٬ ما به محتوای VR توجه می‌کنیم. مثلا در مقاطع بالاتر دانش آموزان محتوای آزمایشگاه علوم، فیزیک و نجوم را مشاهده می‌کنند. در مقاطع پایین‌تر نیز محتواهای آموزشی بر اساس سن دانش آموزان به آن‌ها ارائه می‌شود.

بهرامی گفت: در حال حاضر در هر منطقه یک مدرسه به سخت افزار و محتوای آن مجهز هستند. دانش‌آموزان برای تقویت یادگیری خود از آن ها استفاده می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران تصریح کرد: از معلمان مدارسی که به این فناوری نوین مجهز هستند٬ دعوت کرده‌ایم تا در یک دوره توانمندسازی نحوه استفاده از واقعیت افزوده را آموزش ببینند

وی با اشاره به این که VR به مدارس پر جمعیت ارائه شده است؛ اظهار کرد: ما به گونه‌ایی برنامه ریزی کرده‌ایم تا در فواصل مختلف چند مدرسه  بتوانند از این فناوری استفاده کنند.

 واقعیت مجازی یا VR در ساده‌ترین تعریف خود عبارت است از شبیه‌سازی یک دنیای جدا از واقعیت که به کاربر اجازه می‌دهد وارد فضایی متفاوت از محیط اطراف خود شده و به تجربه‌ دلخواه بپردازد؛ تجربه‌ای که می‌تواند سرگرم‌کننده و مفرح باشد، علمی و آموزشی، درمانی و خدماتی و… باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *