برابر با نظر سنجی روزانه درصد مشارکت در حال افزایش است

رسانه معلم به نقل از ایرنا، محمدجواد محمودی روزسه‌شنبه (اول اسفندماه) با حضور در غرفه ایرنا در نمایشگاه رسانه‌های ایران درباره فضای انتخاباتی کشور گفت: نهادهای مردمی و جریان‌های سیاسی نقشی بسیار مهمی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو دارند و می‌توانند با تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب، فرمایشات مقام معظم رهبری را جامعه عمل بپوشانند.

سرپرست موسسه تحقیقاتی جمعیت کشور با اشاره به نقش رسانه ملی برای بیان دیدگاه‌های نامزدهای حاضر در انتخابات، افزود: پیش از این چنین راه ارتباطی موثری وجود نداشت ولی در دولت سیزدهم این شرایط فراهم شد ولی نامزدهای انتخابات هم باید از این فرصت علاوه بر تبلیغ، نسبت به اهمیت انتخابات و نقش آن در اقتدار و تقویت نظام استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت این موسسه تحقیقاتی جمعیت کشور اظهار داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته که وزارت کشور هم به آن اشاره کرده است، حدود ۶۰ میلیون واجد شرایط برای رای دادن در انتخابات هستند که طبق رصد صورت گرفته توسط این جمعیت، هر روز درصد شرکت کنندگان در حال افزایش است.

محمودی ادامه داد: نظرسنجی‌ها نیز این بهبود حضور مردم در انتخابات را تایید کردند و هر چه به زمان انتخابات نزدیک شویم، شور و حال انتخابات در افزایش مشارکت مردم اثرگذار خواهد بود.

وی از همه مسوولان و نامزدهای حاضر در انتخابات خواست با عمل به قانون، شرایط را برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات فراهم کنند

بیست‌و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران روز گذشته – ۲۹ بهمن ماه – طی آیینی رسمی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی و اهالی رسانه کشور آغاز به کار کرد. رویدادی که پس از ۶ سال وقفه اهالی رسانه را از سراسر کشور دور هم جمع کرده است.

نمایشگاه رسانه‌های ایران با برگزاری ۸۰ نشست به مدت ۴ روز تا دوم اسفند از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دایر است.

۴۰ نشست در این نمایشگاه به طور تخصصی با محور رسانه برگزار می شود که شامل تجلیل از پیشکسوتان و اساتید عرصه رسانه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، رونمایی از کتب حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری، تجربه کاوی روزنامه‌نگاران و تحلیل و بررسی مسائل پیش‌روی حوزه رسانه است.

با توجه به اینکه حماسه مقاومت مردم فلسطین و طوفان الاقصی از مهر امسال در صدر اخبار منطقه و جهان قرار گرفته است، با ابتکار معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ١٢ رسانه جبهه مقاومت از افغانستان، پاکستان، ترکیه، تونس، عراق، یمن، فلسطین و لبنان در این نمایشگاه حضور دارند تا مهم‌ترین اخبار محور مقاومت را منعکس کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *