۳۰ توصیه کانون تربیت اسلامی مازندران در نشست با معاون پرورشی استان


رسانه معلم #کانون تربیت اسلامی مازندران در تعامل و مطالبه گری آرمان های انقلاب اسلامی در گفتمان امامین انقلاب اسلامی با معاون پرورشی استان نشست گفتگویی برای پویایی تربیت در مدارس داشتند که خلاصه آن تقدیم می شود

ابتدامعرفی اجمالی کانون تبربیت اسلامی و فعالیت های آن ، تعامل کانون با مدیران آموزش و پرورش ادوار مختلف و … توسط دبیرکانون استان بیان شد وآنگاه اعضا یکانون نظرات خود را اعلام کردند.
مطالب بیان شده توسط هر یک از حاضرین:
1- کمبود یا فقدان مربیان پرورشی با رسته امور تربیتی
2- گزارش نویسی ، و نادیده گرفته شدن محتوا و اثر بخشی فعالیت ها.
3- تبدیل نیروهای آموزشی به پرورشی که بعضاً تناسب لازم ندارند.
4- تشویق دختران محجبه جهت اثر گذاری حجاب.
5- آسیب و تهدید سامانه شاد ( که رایگان نیست و دامنه گسترده برای ورود دانش آموزش دارد.)
6- ورود و تداخل بخش های مختلف برون سازمانی در فعالیت های پرورشی
7- ضعف هنری در فعالیت های پرورشی ، غالباً از روش سخنرانی استفاده می شود.
8- ساعاتی برای فعالیت های پرورشی نداریم.
9- همه معلمان باید رویکرد تربیتی و پرورشی داشته باشند.
10- به مصداق دعوه الناس بغیر السنتکم ، متربی آن نمی شود که می خواهی ، بلکه آن می شود که شما به آن عمل می کنید. عمل گرا بودن مربی و معلم اثر بخش است.
11- تشکیلات راهیان نور و نشست حسنه حلقه های قرآنی خانگی بسیار اثر گذار بود.
12- برای تربیت باید نگاه خانواده را تغییر دهیم.
13- آسیب شناسی تربیتی باید مطابق با منطقه جغرافیایی و شرایط فرهنگی باشد.
14- آسیب تربیتی افراد غیر عامل در جایگاه سازمانی خود
جایگاه سازمانی برای افراد باور نیست ، دانش آموز آنچه می بیند ملاک خود قرار می دهد.
15- در سازماندهی نیرو ها دچار مشکل هستیم ، بروکراسی دست و پاگیر مانع از بکار گیری نیروهای مناسب شده است.
16- نحوه بکار گیری برخی نیروهای طرح امین که آشنایی لازم با مسائل تعلیم و تربیت را ندارند باعث مشکل می باشد.
17- دریافت مجوز اردو نیازمند امضاء چند نفر است که خیلی از اوقات با عدم حضور همزمان این افراد ، مشکل انجام را به همراه دارد.
18- در مدارس غیر دولتی بعضاً معاونین پرورشی داریم که واجد صلاحیت حتی ظاهری نیستند.
19- عدم همراهی برخی از خانواده ها با اصول تربیتی – خصوصاً تربیت دینی چون باور ندارند ، و حتی مخالفت می کنند.
20- آسیب های ناشی از فضای مجازی چه در مدارس و چه در خارج از مدارس.
21- تدریس دروس ، سواد رسانه ای و خلاقیت و مهارت زندگی فرصت مغتنم ولی توسط افراد متخصص تدریس نمی شود.
22- یکی از از مهارت های اجتماعی حضور در انتخابات است که باید بصورت عملیاتی به دانش آموزان ، آموزش داد.
23- بازرسی مدارس غیر دولتی ، و نظارت بر فعالیت های پرورشی بسیار کم رنگ است.
24- ضعف موجود در اردوگاه های استانی و لزوم توجه بیشتر به آنها.
25- از ظرفیت های خوب روحانیون که در شرایط برابر مثل دیگران جذب آموزش و پرورش شده اند بخوبی و شایسته استفاده نمی شود.
26- در کار پرورشی عاملیت و وسط میدان بودن شرط است.
27- کار پرورشی نیازمند تسهیل ، تناسب و تدریج می باشد.
28- با افراد ضعیف کار قوی نمی توانیم انجام دهیم.
29- دانش اموزان سفیران ما در خانواده هستند ما چه پیامی از طریق آنها به خانواده فرستادیم.
30- توجه به نماز عنصر مهم در تربیت است ، متأسفانه معاون پرورشی داریم که نماز نمی خواند

مطالب بیان شده توسط معاون محترم پرورشی جناب آقای جعفری
ما وارد یک جنگ شده ایم که نقطه هدف آن دانش آموزان اعم از کودک و نوجوان می باشد.
ما تهدید کرونا را پشت سر گذاشتیم ، ولی بعد آن مشکل اغتشاشات را پیش رو داشتیم . که انرژی زیادی از آموزش و پرورش گرفت.
*بیان فرازی از سخنان مقام معظم رهبری
« مشکلات فعلی که در جامعه داریم ناشی از عدم توجه آموزش و پرورش در گذشته است. ما به قله نزدیک هستیم برای عبور از این پیچ باید از آموزش و پرورش استفاد کنیم.»
آموزش و پرورش بخوبی دیده نشده .تا معلم خوب و متناسب برای کار
آموزش و تربیتی نداشته باشیم کار تربیت اصلاح نخواهد شد. چون نظام آموزش و پرورش سیستمی نیست ، و فرد تأثیر گذار است. بنابراین باید در انتصاب افراد دقت بیشتری نماییم.
• همه همت آموزش و پرورش در بخش پرورشی اجرای طرح فراگیر نماد ( نظام مراقبت در مقابل آسیب های اجتماعی دانش آموزان) می باشد و ذیل آن به توضیح این طرح پرداخت.
• 60 هزار مربی کمبود داریم ، اعتبار مالی لازم در اختیار نداریم و فعالیت بسیار محدود شد.
درخاتمه مقررشد برای پیگیری مسائل بیان شده با تشکیل کار گروه تخصصی راه حل های لازم ارائه شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *