تجارت آموزشی در ژاپن

رسانه معلم # در ایران نیز آموزش را دولت دوازدهم با نگاه اقتصادی تحلیل می کرد و سرمایه ءذاری مدارس دولتی را با مدارس غیر دولتی می سجید وآن را قضاوت اداره گرانی مدارس دولتی نتیجه می گرفت از سویی حداقل ايرانيان سال ۴۰ هزار میلیارد تومان هزینه کتاب های کمک آموزشی می کنند والبته فقر آماری در کشور و عدم شفاف سازی همیشه تحلیل ها را از عینی به ذهنی سوق می دهد که برداشت ها وگرایشی انسانی در آن پر دخالت است درآمد

ازکلاس خصوص ، آموزشگاه های علمی آزاد و.،. نداریم ومتاسفانه حکمرانان در این زمینه به خواب رفته اند برای الهام گیری نگاهی به تجارت آموزشی در ژاپن از داده آماری مرکز statista می نماییم

صنعت تجارت آموزشی ژاپن در سال مالی 2021 تقریباً 2.8 تریلیون ین ژاپن ارزش داشت. این صنعت شامل مدارس آموزشی تکمیلی، مدارس آمادگی آزمون برای کودکان، مدارس زبان، مدارس بازرگانی، اعزام معلمان خصوصی و آموزش مکاتبه است.خدمات برای کودکان بر این صنعت مسلط است زیرا اکثر والدین ژاپنی آموزش فوق برنامه را ضروری می دانند. همه مدارس، به جز مدارس دولتی ابتدایی و متوسطه، امتحان ورودی دارند و اکثر کودکان در ژاپن حداقل یک بار در سال تحصیلی خود به مدارس مقدماتی مراجعه می کنند. آموزشگاه‌های کمک آموزشی برای کودکان که به مدارس کرام نیز معروف هستند، 

بیشترین تعداد امکانات در حال فعالیت و همچنین بیشترین سهم از درآمد فروش را در این صنعت دارند. Benesse Holdings، Inc. که در سال 1955 تأسیس شد، بیشترین درآمد را در بین هر شرکت فردی مرتبط با آموزش در سال مالی 2023 ایجاد کرد. 

کسب و کار اصلی Benesse آموزش مکاتبه ای برای کودکان با استفاده از مواد آموزشی مبتنی بر کاغذ و دیجیتال است.

مشتریان اصلی

کاهش تعداد کودکان در سن مدرسه یکی از نگرانی های جدی برای صنعت خدمات آموزشی ژاپن است. تعداد دانش‌آموزان 

دبستانی از حدود 7.2 میلیون در 20 سال پیش به 6.2 میلیون در سال 2022 کاهش یافته است . در سال 2020. فروش مدارس کمک آموزشی نیز برای پنج سال قبل از 2019 به طور مداوم افزایش یافته است. هر دو رقم نشان می دهد که والدین به تامین مالی آموزش خارج از مدرسه برای کودکان ادامه می دهند. بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی، والدینی که فرزندانشان در مدارس متوسطه تحصیل می کنند به طور متوسط ​​حدود 17 هزار ین ژاپن بدون احتساب هزینه های مدرسه برای آموزش هزینه کرده اند . یک روند نسبتاً جدید در بخش کسب و کار آموزشی «آموزش مادام العمر» است که بر سالمندان و بزرگسالان تمرکز دارد. طبق بررسی ها، محبوب ترین خدمات آموزشی برای بزرگسالان شامل دوره های ورزشی و تناسب اندام و همچنین کلاس های زبان و فناوری اطلاعات است.

EdTech: آینده یادگیری

اکثر کلاس ها در تجارت آموزشی معمولاً حضوری هستند. با این حال، 

بازار آموزش الکترونیکی در حال گسترش است، روندی که همه‌گیری COVID-19 شتاب بیشتری گرفت. اعلام وضعیت اضطراری در بهار 2020 منجر به تعطیلی بسیاری از مراکز آموزشی غیرمدرسه شد. این کسب و کارها شروع به ارائه دوره های آنلاین برای جبران درآمد از دست رفته و به طور همزمان، افزایش زیرساخت های یادگیری آنلاین کردند، پیشرفت هایی که انتظار می رود در سال های آینده ادامه یابد.وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری ژاپن (MEXT) از طرح دروازه جهانی و نوآوری برای همه مدارس (GIGA) در سال 2019 خبر داد. با این سیاست، MEXT با هدف ایجاد زیرساخت ICT در مؤسسات آموزشی و تا سال مالی 2022 در هر مدرسه یک کامپیوتر برای هر دانش آموز ارائه کرد. وزارت همچنین برنامه نویسی را به عنوان آموزش اجباری در مدارس ابتدایی از سال 2020 تعیین کرد. پیش بینی می شود که این استراتژی زمینه فناوری آموزش (EdTech) را ارتقا دهد و به عنوان مثال، آموزش 

مصنوعی را تسهیل کند. سیستم های یادگیری مبتنی بر هوش (AI) و مدیریت یادگیری (LMS) علاوه بر آموزش الکترونیکی. این متن اطلاعات کلی را ارائه می دهد. Statista هیچ مسئولیتی در قبال کامل یا صحیح بودن اطلاعات داده شده ندارد. با توجه به چرخه‌های به‌روزرسانی متفاوت، آمار می‌تواند داده‌های به‌روزتری را نسبت به آنچه در متن ارجاع شده است نمایش دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *