دکتر حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش شد

رسانه م

رسانه معلم#عمر کوتاه مدیریت ها بهروری را کاهش می دهد و سرمایه اجتماعی و سازمانی را آسیب می رساند و به دلالت ضمنی درجه بندی معاونت ها را به ذهن تداعی می کند مثلا معاونت برنامه ریزی وتوسعه از معاونت تربیت بدنی مهم تر است و یا معاونت آموزش ابتدایی از معاونت استثنایی اهمیت بیشتری دارد و افراد اگر در یک معاونت درجه دوم موفق بوده اند پاداش آنها معاونت درجه اول است این تلقی ها عوامانه و غیر تخصصی است وگرنه تربیت در هر حوزه ای اهمیت خاص خودش را داراست

معضل دیگر در جابجایی نادیده انگاشتن طرح های معاونت سابق است که غالبا ابتکاری وسلیقه ای است و بهمین دلیل با رفتن صاحب سلیقه وابتکار طرح با همه هزینه مادی و معنوی که از منابع ملی شده است متوقف می شود وبدنه استانی و شهرستانی باید منتظر طرح های خلق الساعه دیگر باشند

رسانه معلم از تلاش های سرکارخانم نجفی پازوکی تشکر می کند وآرزوی موفقیت برای دکتر طریفی دارد ورزومه ایشون را جهت مزید اطلاع پیوست می نماید

سوابق تحصیلی:

  • دکتری روانشناسی ـ  گرایش روانشناسی تربیتی ـ دانشگاه شهید چمران اهواز ـ معدل18.81 ـ سال 1397
  • کارشناسی ارشد علوم تربیتی ـ  گرایش آموزش و پرورش تطبیقی ـ  دانشگاه علامه طباطبایی/ تهران ـ  معدل 17.92 ـ  1389 سال
  • کارشناسی علوم تربیتی ـ گرایش آموزش ابتدایی ـ دانشگاه فرهنگیان؛ پردیس شهید رجایی/ شیراز ـ  معدل  18.14 ـ  سال ۱۳۸۷
  • فوق دیپلم  علوم تربیتی ـ  گرایش آموزش ابتدایی ـ دانشگاه فرهنگیان؛ پردیس امام رضا (ع)/ اندیمشک ـ معدل  ـ 17.08  ـ سال ۱۳۸۴

عنوان پایان نامه دکتری:

طراحی و تدوین برنامه توانمندسازی مبتنی بر کارکردهای اجرایی خودتنظیمی (مدل مک­کلوسکی) برای دانش ­آموزان با اختلال یادگیری ویژه و تأثیر اجرای آن بر عملکرد خواندن و کارکردهای اجرایی خودتنظیمی دانش­ آموزان نارساخوان دوره ابتدایی

سوابق تجربی:

  • استخدام رسمی در آموزش و پرورش از سال 1382 و خدمت در مقاطع مختلف تحصیلی به عنوان آموزگار، معاون آموزگار، مربی پرورشی، دبیری، آموزگار استثنایی و … .
  • خدمت در مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری- زیرمجموعه سازمان آموزش و پرورش استثنایی از 1394 تا 1400
  • مدرس دوره کشوری دانش افزایی تخصصی منابع انسانی شاغل در مراکز غیر دولتی آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری زیر مجموعه سازمان آموزش و پرورش استثنایی/1398
  • مدرس دوره های آموزشی و توانمندسازی نیروهای انسانی بدو ورود به مراکز مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران- 1398
  • عضو کارگروه طراحی برنامه نرم افزاری آشنایی دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری / معاونت برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی/1396
  • عضو کارگروه طراحی پروتکل اختلال یادگیری ریاضی/اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران/1399
  • عضو کمیته تدوین و اعتباربخشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی/1390.
  • عضو حقیقی شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور از سال 1399 تاکنون.
  • کارشناس کمیسیون اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 1396 تا 1398.
  • کارشناس کمیسیون تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 1388 تا 1396.
  • کارشناس شورای تخصصی تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور از سال 1390 تا 1393
  • عضو کمیته تدوین الگوی نظارت و ارزیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی (1396)
  • سرپرست امور راهبری و پایش کیفیت آموزش های فنی، حرفه ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی-1399
  • مشاور مرکز حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی از سال 1397 تا 1400.
  • مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیات – 1400
  • مشاور رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی و سیاست پژوهی حکمت-1398 تا 1400
  • مسئول راه اندازی دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیات، 1400.
  • مجری برنامه علمی تربیت اسلامی در طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه ای) دانشگاه آزاد اسلامی-1398 تا 1400
  • عضو و دبیر شورای اندیشه ورز تعالی علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات-1400
  • مسئول مدیریت دانش و مستندسازی دبیرخانه برنامه های علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از سال 1395 تا 1396
  • عضو شورای سیاستگذاری و راهبری پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات-1398
  • عضو کمیته نظارت و ارزیابی نظام پایش آزاد دانشگاه اسلامی از سال 1398
  • عضو و دبیر شورای تخصصی مدارس عالی مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی
  • عضو کمیته بررسی و تدوین شاخص های ارزیابی و ترفیع اعضای هیات علمی آموزشکده های فنی و حرفه ای (سما) با مرتبه مربی/1398

طرح های پژوهشی:

  • تبیین مبانی و تدوین الگوی رشد بر اساس تعالیم اسلامی (همکار اصلی)/ کارفرما: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی/1397
  • تدوین و اعتباربخشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (همکار)/کارفرما: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی/ 1390.
  • بررسی و انطباق مجموعه اسناد آموزش 2030 با سیاست‌های کلی نظام (مجری)/ کارفرما: پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت، به سفارش مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام/1398
  • بررسی و انطباق طرح «تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش» با سیاست‌های کلی نظام (مجری)/کارفرما: پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت، به سفارش مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام/1398
  • ارزیابی سیاست های کلی نظام در حوزه تربیت معلم کشور/ کارفرما: پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت، به سفارش مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام/1398-ختم ناتمام پروژه
  • بررسی و انطباق مصوبه «آیین نامه اجرایی بند 3 قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با سیاست های کلی نظام»(مجری)/ کارفرما: پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت، به سفارش مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام/1398 .
  • بررسی و انطباق طرح « الحاق یک تبصره به ماده 9 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با سیاست های کلی نظام»(مجری)/ کارفرما: پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت، به سفارش مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام/1398
  • طراحی و اجرای برنامه جامع تعاملی روانشناختی، تربیتی و اجتماعی برای اعتلای باورها و رفتارهای دینی دانشجویان (دستیار پژوهش)/مجری: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران/1393
  • بررسی تطبیقی شاخص­های استراتژیک ایران و غرب (همکار)/کارفرما: مرکز مطالعات و پژوهش های سازمان بسیج دانشجویی/1391
  • آسیب شناسی فرهنگی دانشگاه­های تهران (همکار)/ کارفرما: مرکز مطالعات و پژوهش های سازمان بسیج دانشجویی/1391

تدوین، تالیف و ترجمه کتاب:

  • فلسفه پژوهش تربیتی (ترجمه؛ مولف: ریچارد پرینگ) ـ  انتشارات رشد و توسعه ـ سال  ۱۳۹۰
  • تاریخ آموزش عالی در ایران ـ انتشارات  نیلبرگ ـ سال 1390
  • بررسی کیفی و تطبیقی آسیب­های اجتماعی و وضعیت زندان ها در سه کشور ایران، انگلیس و آمریکا ـ انتشارات    اسرار علم ـ سال 1392

مقالات علمی پژوهشی:

  •  طراحی، تدوین و روایی یابی برنامه آموزشی–روانشناختی توانمندسازی مبتنی بر کارکردهای اجرایی خودتنظیمی (مدل مک کلوسکی) برای دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه ـ  توانمندسازی کودکان استثنایی ـ 1396 
  • اثربخشی برنامه توانمندسازی مبتنی بر کارکردهای اجرایی خودتنظیمی بر عملکرد  خواندن دانش‌آموزان دوره ابتدایی‌ـفصلنامه عصب روانشناسی ـ 1398
  •  رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و ارزش مدرسه با سرزندگی تحصیلی؛ نقش میانجی درآمیزی با کار مدرسه ـ فصلنامه مطالعات آموزش و یادگیری ـ 1397
  •  نقش سرمایه‌ی اجتماعی در تسهیم دانش بین مدیران و کارشناسان ستادی جهاد دانشگاهی ـ پژوهش های مدیریت منابع انسانی ـ  1394

ارایه و چاپ مقالات علمی در مجموعه مقالات کنفرانس­ها و همایش­های ملی و بین ­المللی:

* معرفی مدل تحولی کارکردهای اجرایی مک کلوسکی و تبیین دلالت های آن در یادگیری، عملکرد و موفقیت تحصیلی ـ 18/11/96 ـ کنفرانس ملی مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات و کاربردهای هوش مصنوعی ـ اهواز- دانشگاه شهید چمران اهواز

* آسیب شناسی نظام کنونی آموزش و پرورش و ارایه الگویی برای تحول در آن ـ 6/3/88 ـ تحول در نظام آموزش و پرورش ـمرکز تربیت معلم امیرکبیر کرج

* ارزیابی درس تربیت بدنی از دیدگاه دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان رباط کریم ـ 21/2/89 ـ همایش ملی علمی کاربردی مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی در مدارس ـ کانون استانی شهید فهمیده کرج

* آینده ­پژوهی در اسلام و جایگاه امروزی آن در تدوین برنامه های راهبردی آموزش و پرورش ـ 24/3/89 ـ همایش ملی رویکرد اسلامی در مدیریت آموزش و پرورش ـ مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما

* پژوهش در دانشگاه؛ بسترها و آسیب ها – 21/10/89 ـ   اولین کنفرانس ملی مدیران آموزش و پ‍ژوهش ـ دانشگاه فردوسی مشهد

پژوهش و رساله نویسی در دانشگاه با تاکید بر علوم انسانی ؛بسترها و آسیب ها‌ ـ 1389ـ آسیب شناسی رساله های دکتری در علوم انسانی ـ دانشگاه علامه طباطبایی

* روش شناسی پ‍ژوهش تربیتی؛ تبیینی فلسفی از رویکردها،  بایسته ها و استلزامات آن ـ  4/3/1390 ـ  همایش بین المللی اندیشه های نوین در آموزش و پژوهش ـ  دانشگاه الزهرا

* بررسی دیدگاه اسلام در خصوص ابعاد و چگونگی تنبیه بدنی به عنوان یک شیوه تربیتی ـ  27/7/1390 ـ همایش بین المللی نقش رهبران دینی در جلوگیری از تنبیه بدنی کودکان ـ دانشگاه مفید قم

* جستاری انتقادی بر پارادایم ها و رویکردها ی حاکم بر روش شناسی پژوهش تربیتی ـ 12/6/1390 ـ  همایش ملی «روش تحقیق اسلامی در علوم انسانی» – سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها-مشهد مقدس

* نظریه اسلامی تعلیم و تربیت و نفی دوگانه انگاری کاذب در مفهوم تربیت عمومی/تخصصی ـ 1394 ـ  چهارمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران؛ فلسفه آموزش عالی ـ تهران- 

:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *