رتبه بندی وهجمه های پر حسادت بانیان وضع موجود

📍 رتبه بندی و هجمه های پرحسادت بانیان وضع موجود رتبه بندی بالاخره اجرا شد . – شاید آنطوری که انتظار می رفت اتفاق نیافتاد و از حلاوتش کم شد . – نرخ قابل توجه اعتراضات هم گویای ناخرسندی از جریان ارزیابی ها و ممیزی ها بود . به ویژه آنچه در اسفند 1400 رخ داد و مقابله های سازمان برنامه و بودجه ، نفس نظام آموزشی را گرفت . – شاید رتبه بندی فعلی بعنوان معیار کیفیت بخشی و یا رفع تبعیض بین دستگاه ها و کارمندان دولت محل تامل و بحث دارد . – شاید ملاک های ارزیابی آن مورد نقد بود و کاملا ناظر بر شایستگی ها و راستی آزمائی مهارتها نبود .

🔅 اما منظر دیگر این است که آنچه تحقق یافت ، با همین شرایط موجودش ، اهتمام و اراده ای قاطع ، شهامت و جسارتی خاص می طلبید که در طی سالهای گذشته از آن خبری نبود . 🔅 وزیر سابق ، دکتر نوری ، بر سر این راه به دلیل پافشاری و پایمردی و مطالبه گری از سازمان برنامه و بودجه تا استعفاء و کناره گیری پیش رفت . 🔅 در ادامه راه ، دکتر صحرایی نیز موضوع اعترضات به ممیزی ها و معوقات را پیگیری کرد ، این فرایند علی رغم طولانی شدن ، با اینحال تا بررسی مجدد همه داوری ها انجامید . بالاخره رتبه بندی به ایستگاه رسید .

▪اخیرا جبهه منتقد و معترضی توسط بانیان وضع موجود ، یعنی همان کسانی که در مانورهای واهی دولت پیشین ، شواف های پیگیری و خبر آفرینی ، و در واقع تعلل ورزی و زمان خریدن برای دولت پیشین اجرای رتبه بندی را به تعویق و تعطیلی کشانده بودند ، ادعای نقد و نظرات مصلحانه داشته و مطالب مولد ناامیدی و نفاق انتشار می دهند 🔆 اجازه دهید همین چند سال دولت پیشین را مرور کنیم . از جمله مزایای فضای مجازی و رسانه های اجتماعی ، در دسترس ماندن اخبار و گزارش ها و مصاحبه ها و اظهارنظرهای رنگارنگ است . با تورقی بر آرشیو اخبار سال 92 تا 1400 ، و جستجو کردن تلفیقی کلمات : ( فرج کمیجانی ، نوبخت و رتبه بندی ) در گوگل و سایت های خبری ، به مجموعه ای از اخبار داغ گزارش های توافقات رتبه بندی ، زودهنگام بودن تخصیص بودجه ، نشست با تشکل های فرهنگیان و فعالان صنفی ، حتی نشست با گروه های فضای مجازی! و .. دست می یابیم . ❗ نشست های متعدد فرج کمیجانی با دکتر نوبخت ، بیانات دکتر نوبخت نسبت به آمادگی و قابل اجرا بودن رتبه بندی ، تغییر متعدد لایحه رتبه بندی ، و … از جمله اخبار مکرر آن سالها بود . ❗به جایی رسیدیم که سال 1400 در آخرین لحظات دولت پیشین و حتی ورود به دولت مردمی ، میر کاظمی صدور احکام رتبه بندی را ( مغایر قانون ) اعلام کرد و دبیر کل مجمع فرهنگیان ، فرج کمیجانی ، دلیل عدم اجرای رتبه بندی را بهانه جالب (تغییر دولت ) اعلام کرد . ❗ ✔ ماجرای توزیع نکردن واکسن کرونا ، داستانهای سریالی برجام ، قصه بی خبری از قیمت بنزین ، و …. را در دولت پیشین یادتان هست ؟ خب سناریوی تعلیق و تعویق آفرینی رتبه بندی هم از همان سناریوهای آغشته به ناراستی و کذب بود که این دولت با اهتمام قطعی و رشادت دو وزیر آموزش و پرورش خود به آن پایان داد . ❗- آن روزها همان احزاب و تشکل های اصلاحاتی معلمان ( که اخیرا خودشان را 98 درصدی اعلام کرده اند !!! ) ، مثل این یکی دوسال موضع تحصن و اغتشاش و نقد بی کفایتی پیگیری های رتبه بندی را نداشتند . ❗- تمام تلاش تشکل ها و احزاب اصلاحاتی و فعالان پرهیایو و میدان داران آن زمان مدیریت سایه وزارتخانه ، تقریبا به هیچ نتیجه معظم و مشهودی نرسید . ❗- آن سالها انتقاد جدی از دولت در بیان بزرگان اصلاحات و کانون ها و انجمن های صنفی نبود . همان گروهی که به قول یکی از مقاله نویس های اینروزها 98 درصد معلمان هستند ، هیچگاه نتیجه نشست های بی ثمر فعالان حزبی و دکتر نوبخت را به چالش نمی کشاندند . ❗- آن سالها ، آنقدر اجرای رتبه بندی به وعده های نزدیک و قطعی حواله میگردید که انگار همان ماه یا هفته ، رتبه بندی به ثمر می نشست . اما تمام هشت سال دولت پیشین به قول و فال و قرار گذشت و اتفاقی نیافتاد . 🔅 باز هم باید یادآوری کنیم ضمن قابل تقدیر دانستن شهامت و صداقت و اهتمام دولت و وزارتخانه در مطالبه و اجرای رتبه بندی ، و صرف نظر از انتقادات مغرضانه برخی دگراندیشان ، هنوز هم رتبه بندی محل تامل و بحث کارشناسانه دارد . همان مباحث کارشناسانه ای که تشکل های انقلابی فرهنگیان ، معمولا به آن پرداخته اند و همواره هم نقد منصفانه و هم تقدیر شایسته را مدنظر داشته اند و از فرصت طلبی معاندان از جریان های نفاق انگیز مراقبت می کنند . ✅ امیدواریم دکتر صحرایی همچنان با جسارت و صلابت ، به موضوعاتی از جمله صندوق ذخیره ، سهام مالکانه ، انتصابات تخصصی ، بازنگری سازمان های هیات امنایی فرتوت ، اعتلای پرورشی ،و پیش بینی بودجه ای شایسته آموزش و پرورش ، نیز به طور جدی ورود نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *