امتحانات نهایی مسلخ علاقه یادگیری

از تفاوت های ستادو وصف ارزش گذاری دروس است ستاد دروس را با ساعات هر درس و میزان ضریب آن در کنکور می سنجند و صف دروس را به میزان علاقه مندی دانش آموزان ارزش گذاری می نمایند و گاهی تعارض ارزش ها، درس های محبوب مدرسه را متنفر می کند ازجمله درس انسان ومحیط زیست وتاریخ معاصر تاثیری در سال های قبل در کنکور نداشت ومعلمان علاقه مند بدون دغدغه حجم کتاب و نمره درس بچه ها را با محیط زیست وتاریخ معاصر از طریق فیلم وبازدید از طبیعت آشنا می گردند ویادگیری برای یادگیری بوده است متاسفانه با قرار گرفتن این دورس در امتحان نهایی وتاثیر قطعی آن در کنکور یادگیری به میزان یادگیری ونمره تقلیل یافته است همه حرف های خوب در سند تحول وبرنامه درسی ملی مثل ارزشیابی به مثابه یادگیری در هنگام وزنکشی دروس در ستاد و گاهی مافیای تجاری سازی دروس و فتنه گری پول به طااق نسيان وفراموش می نشیند از جمله علل تصمیمات غلط ستادی فاصله ستاد با مدرسه است ستادی ها با اعمال قدرت حرف های شان را برصف تحمیل می کنند و صفی ها علاقه دانش آموزان باتحمیل ستادی ها به مسلخ می برند
والعاقبه لاهل التقوی والیقین

نویسنده: سید نصرت الله فاضلی (کارشناس تعلیم وتربیت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *