در بحث انتخابات، نباید از اهمیت تشکیلات سیاسی غافل شد‌.

دکتر حداد عادل مهمان ویژه هفتمین کنگره کانون تربیت اسلامی در ابتدای سخنرانی خود ضمن تشکر از فرهنگیان افزودند: «در ابتدا باید از همت والای معلمان در جهت تقویت، رشد و شکوفایی تربیت اسلامی در جامعه تشکر و قدردانی کنیم.»

حداد عادل بیان داشت: «در زمان‌های حکومت قاجار و پهلوی مجلس به طور کامل نادیده گرفته می‌شد؛ زمانی که مردم با تلاش فراوان توانستند به مشروطه دست پیدا کنند، پس از چندی دست‌های پشت پرده مانع از تحقق درست مشروطه شد و بعدها با به توپ بسته شدن مجلس، توسط محمدعلی شاه، مجلس به طور کامل نادیده گرفته شد. در زمان پهلوی نیز مجلس وجود داشت اما کارایی نداشت. رضاخان لیست وزرا را از سفارت‌خانه انگلیس دریافت می‌کرد و سپس انتصابات را انجام می‌داد و در زمان محمدرضا نیز شرایط طوری بود که برای انتصابات اصلا نیازی به اجازه شاه نبود و سفارت‌خانه هرکس را که می‌خواست به طور مستقیم انتخاب می‌کرد.»

رئیس شورای ائتلاف نیروی‌های انقلابی گفت: «مجلس قانون‌گذار در ایران، به طور کلی به عنوان دستاورد انقلاب مشروطه و با گرته‌برداری از کشورهای اروپایی مطرح شد و به کار خود ادامه داد‌. اما پس از انقلاب اسلامی، مجلس قانون‌گذار توانست رشد کند و توسعه بیابد و جایگاه اصلی خود را به عنوان نماینده مردم پیدا کند و نقشی اصلی در فرایندهای حکومتی ایفا کند. از همین جهت مجلس به نظام اسلامی مدیون است‌.»

حداد عادل در اهمیت تشکیلات سیاسی افزود: «در بحث انتخابات، نباید از اهمیت تشکیلات سیاسی غافل شد‌. تشکیلات قوی سیاسی باید تشکیل شوند و به توده‌های مردم در جهت انتخاب درست کمک کنند. در واقع باید به انتخابات جهت درست بدهند.»

در پایان دکتر حداد عادل بیان داشت: «از طرفی انتخاب درست و روی کار آوردن نمایندگان دلسوز به دست مردم از اهمیت زیادی برخوردار است و در آینده کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *