هشتمین جلسه واحد سند تحول بنیادین با حضور اعضای محترم با موضوع تحلیل وضعیت کنکور و ارائه راه حل های تحولی برگزار گردید

بررسی ساماندهی کنکور در واحد سند تحول بنیادین
تقسیم سهام کنکور بین دو وزارتخانه با اسناد تحولی و استعدادهای بچه ها ونیاز جامعه مغایرت دارد

هشتمین جلسه واحد سند تحول بنیادین با حضور اعضای محترم آقایان عابدینی ،حمیدزاده،ممشلو وفاضلی و غیبت موجه آقای حسینی و خانم جهاندوست با تلاوتی از آیات الهی وبیان اخبار در تاریخ19اردیبهشت ۱۴۰۰ با موضوع کنکور تشکیل شد
دکتر عابدینی: 1- تجربیات کشور های دیگر به خصوص کشور های موفق در رسیدن به آرمان هایشان مانند چین بررسی واستفاده شود
2-به این سئوال پاسخ داده شود که چگونه بین آموزش عمومی وآموزش عالی جمع خواهد شد 3’تیزهوشان کنکور زودرس در مهارت تست زنی از دوم ابتدایی است در حالی که بسیاری از آنها سخت کوش هستند نه تیز هوش،هر کسی حافظه قویتری داشته باشد موفق خواهد شد
4-فعالیت های تربیتی باعث شناسایی استعداد داش آموزان در رشته های گوناگون می شود چرا اینها باید دروس پر حجم مانند ریاضی و غیر مربوط را بخوانند و کنکور به رشد صفات اخلاقی بچه توجهی ندارد
60-5درصد از امتیاز سنجش وجذب به پایه های سه ساله متوسطه دوم مدیریت شود و همه آن به آزمون پایانی اختصاص نیابد
6-کسانی که در بطن آموزش وپرورش هستند برای تنظبم سنجش وجذب دانش آموزان با ظرفیت مجلس انقلابی استفاده شود
دکتر حمید زاده:
1-قبل از رسیدن سیل کنکور با نگاه زیر ساختی به فکر حل مسئله باشند مانند شاخه فنی وحرفه ای وکار دانش وعلمی وکاربردی
2-از ظرفیت موسسات کنکوری به جای آموزش تکنیک تست زنی به آموزش علم ودانش وجریان مفید تربیت استفاده شود
3-در برگزاری کنکور تعداددروس کاهش داده شود
4-از سال یازدهم ودوازدهم آزمون های استاندارد با صدور گواهی شایستگی برگزار شود تا ضمن غربال گری دانشگاه براساس گواهی صادره وشرایط شان جذب دانشجو نمایند(تفکیک سنجش از پذیرش)
آقای ممشلو
1-:کنکور مطابق با ارزشیابی گروهی دربرنامه درسی ملی نیست از دبیرستان گروه ها دانش آموزی تشکیل شود و موفقیت فردی ملاک نباشد وهمدیگر را کمک نمایند تا به کسب وکار های گروهی منجر شود
2-کنکور چند مرحله ای به جای کنکور یک مرحله ای برگزار شود
3-سازمان سنجش سیوالات را مبتنی بر محتوای کتاب نه اهداف درسی طرح می کند که باید اصلاح شود
آقای فاضلی:
1-تجربیات چند ساله کشور به دقت واکاوی شود
2-تصمیمات شتاب زده،فرمایشی بدون اطلاعات وآمار گرفته نشود
3-تصمیمات مبتنی تقسیم ارتیه بین آموزش وپرورش وآموزش عالی نباشد
4- مبنای تصمیم گیری شناسایی ورشد استعدادهای دانش آموزان ونیاز جامعه باشد نه صندلی دانشگاه
5-کارکرد آپ در ابتدایی آموزش سواد پایه در متوسطه اول شناسایی استعداد ودر متوسطه دوم آموزش نیمه تخصصی لحاط و کارآمدی آن عامل تعریف منزلت فرد در جامعه باشد
6-با ۸ ساعت دروس کار وفناوری تا پایان دوره متوسطه اول نمی توان استعدادهای فنی دانش آموزان را تشخیص داد
7 -کنکور در شرایط فعلی مرگ استعدادهای متعدد وسلطه استعدادهای خاص است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *