مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان : ۱۹۷ واحد آموزشی در خوزستان توسط بنیاد برکت ساخته شده است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تاکنون ۱۹۷ واحد آموزشی توسط بنیاد برکت در مناطق محروم استان خوزستان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کورش مودت در آئین افتتاحیه هنرستان ۹ کلاسه برکت در شهر اروندکنار گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام (ره) نقش فعالی در حوزه مدرسه‌سازی در مناطق محروم استان خوزستان دارد.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت احداث ۲۳۷ واحد آموزشی در این استان را متعهد شده است، افزود: تاکنون ۱۹۷ واحد آموزشی توسط بنیاد برکت در مناطق محروم استان خوزستان به بهره‌برداری رسیده و به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

مودت گفت: بیش از ۳۰ درصد فضاهای آموزشی در استان خوزستان فرسوده است که این فضاها نیاز به بازسازی، مرمت و مقاوم‌سازی دارد و انجام این امر با همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان و کمک خیرین برنامه ریزی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین استانی گفت: استان خوزستان دارای رتبه برتر در حوزه خیرین مدرسه‌ساز است.

وی بیان کرد: امروز نظام آموزش و پرورش به سمت اجرای سند تحول بنیادین گام بر می‌دارد تا دانش آموزان خلاق و مبتکر را در کنار معلمان تصمیم ساز تربیت کند و لازم است دانش آموزان و معلمان ما در فضاهایی استاندار فرآیند تعلیم و تربیت را به پیش ببرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: امسال بیش از یک هزار اثر از دانش آموزان عزیز و خلاق خوزستانی در جشنواره‌های مختلف دانش آموزی مثل جابربن حیان، خوارزمی ارائه شده است و دانش آموزان ما موفق شدند در این جشنواره‌ها صاحب رتبه‌های برتر کشوری شوند و همچنین معلمان ما نیز در پژوهش‌هایی که در حوزه آموزش و پرورش انجام می‌شود، حضور فعالی دارند.

مودت با بیان اینکه دانش آموز، معلم و مدارس ما باید به سمت پژوهش محوری حرکت کنند، اضافه کرد: همه تلاش نظام آموزش و پرورش کنار هم قرار دادن تربیت و آموزش است و سند تحول بنیادین نیز در این راستا تدوین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان یادآور شد: هدف ما ارائه خدمت به دانش آموزان و فرهنگیان در مناطق محروم است و طی هفته‌های آینده در راستای توسعه فضاهای آموزشی، تأمین تجهیزات مدارس و وسایل سرمایشی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مبنی بر تأمین بیش از ۱۰ هزار کولر گازی و ۲ هزار آب‌سردکن منعقد می‌شود.

به گزارش مهر، امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان پروژه ۹ کلاسه برکت اروند با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد به بهره‌برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *