تاریخچه ساعات آموزش در ایران بررسی شود

در نامه کانون تربیت اسلامی به وزیر آموزش و پرورش آمده است: ضرورت دارد تاریخچه ساعات آموزشی در ایران طی 50 سال اخیر بررسی شود.

تاریخچه ساعات آموزش در ایران بررسی شود

به گزارش خبرگزاری رسانه معلم، کانون تربیت اسلامی در نامه‌ای به محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش نوشت: همانطوری که استحضار دارید در اسناد بالادستی از جمله برنامه درسی ملی، زمان آموزش 37 هفته تعریف شده و به عوامل کیفیت بخشی به آموزش از جمله پیوستگی زمان آموزش و جلوگیری از شکاف آموزشی اشاره شده است. (مبانی نظری سند تحول ص384)

در شرایط کنونی آموزش در کشور ما مبتلا به عارضه شکاف آموزشی می‌­باشد و پژوهش‌­ها بیانگر ساعات کم آموزشی ایران در مقایسه با سایر کشورها و عدم مدیریت بهینه ساعات آموزشی در سطح کلاس درس به دلایل متعدد می باشد و تعطیلات اخیر مدارس در کلان­شهرها این کاستی‌ها را تشدید کرده است و تاکنون راهکاری برای مبارزه و درمان آن یا پیش بینی نشده و یا در اجرا موفق نبوده است.

طرح هایی از قبیل تعطیلات زمستانی، جابجایی زمان آموزش از زمستان به تابستان، شناور بودن ساعات آموزشی در استان ها و تشکیل کلاس ها در روزهای بین تعطیلات از جمله این طرح ها بوده است.

در ادامه این نامه آمده است: از این رو پیشنهاد می‌شود برای درمان این معضل آموزشی ضرورت دارد فراتحلیلی از مجموعه پژوهش‌ها درباره ساعات آموزشی انجام پذیرد و تاریخ ساعات آموزش در ایران طی 50 سال اخیر بررسی گردد و شرایط خاص استان‌ها و مورد توجه قرار گیرد و استانداردهای آموزشی و نسبت ساعات آموزشی ایران با کشورهای پیشرفته در چشم انداز 1404 بررسی گردد تا تصمیم مناسبی در این زمینه اتخاذ گردد.

ضمنا در تعطیلات غیرمترقبه سال جاری برای جلوگیری از شکاف آموزشی می‌توان برای آموزش دروس اصلی از شبکه آموزش و دیگر شبکه های صداوسیما جمهوری اسلامی، فضای مجازی، لوح های فشرده و… بهره برد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *