وزیر آموزش و پرورش: دارالفنون باید به جایگاه عمومی برای استفاده مدارس تبدیل شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه دارالفنون باید احیا شود تا کارهای آموزشی و پرورشی بزرگ در آن انجام گیرد و در نهایت به یک جایگاه عمومی برای استفاده همه مدارس کشور تبدیل شود.

محسن حاجی میرزایی امروز شنبه در مراسمی به مناسبت سالروز افتتاح مدرسه دارالفنون اظهار کرد: این مکان تاریخی دارای اهمیت ویژه ای است.
وی در محل مدرسه دارالفنون افزود: این مدرسه  مکان مهم تاریخی و علمی است و باید نگاه ویژه نسبت به آن داشت.
حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: باید برای دارالفنون برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا وضعیت بهتری پیدا کند.
وی همچنین به مناسبت سالروز تاسیس دارالفنون در تابلویی به رسم یادبود، نوشت در سالروز تاسیس دارالفنون یاد می‌کنیم از اندیشه ماندگار امیرکبیر بزرگ و امید داریم که ایران سرافراز و بالنده مسیر تعالی و پیشرفت خود را در راه احیای تمدن بزرگ اسلامی و ایران سرافراز همچنان ادامه دهد.

مدرسه دارالفنون که نخستین و بزرگترین مدرسه به سبک جدید است، ششم دی ماه ۱۲۳۰ و ۱۳ روز پیش از قتل امیرکبیر و با حضور ناصرالدین شاه، میرزا آقاخان نوری صدراعظم جدید به طور رسمی گشایش یافت.دارالفنون را می‌توان نخستین دانشگاه در تاریخ مدرن ایران دانست که در نوشته‌های ایرانی، تا دیر زمانی همه دانشگاه‌های خارجی را دارالفنون می‌خواندند.

تاسیس دارالفنون، یکی از اقدامات چشمگیر میرزاتقی‌ خان امیرکبیر است که حاصل آن، برآمدن نامدارترین چهره‌های علمی، ادبی و هنری بوده است. ساختمان دارالفنون در خیابان ناصرخسرو در مرکز شهر تهران جای گرفته ‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *