نوکرسرای ملت!

واژه نماینده در فرهنگ لغت نشان دهنده وکیل مباشر (از طرف کسی ) کار گزار و…معنی شده است .در واقع نماینده نشان دهنده یا ظاهر کننده عقیده خواست فردی است که او از جانب وی سخن می گوید .عمل می کند و….

این واژه با واژه هایی چون خادم خدمتگزار هم مترادف است ومعمولا هم بکار برده می شود . اما به تدریج واژه های خادم خدمتگزار معنای اصلی خود را از دست داده اند وبار معنایی اصلی خود را ندارند بنا بر این پیشنهاد می شود به منظور رساندن معنای مورد نظر از واژه های مترادف وموثر که دارای صراحت بیشتری است استفاده شود .به عنوان مثال به جای نماینده خادم وکیل و….از واژه نوکر استفاده شود این واژه به روشنی ووضوح زیاد صحت فردی را که از جانب دیگران برای موضوعی انتخاب می شود می رساند .

معناهای مستتر در واژه نوکر عبارتند از همیشه گوش به زنگ بودن برای انعکاس نظر انتخاب کننده واز خود بدون مشورت فرد موضوعات را دنبال نکردن وجعل نکردن از زده بند کردن با دیگران علیه انتخاب کننده خودداری کردن و…

با توجه به تجربه یکی دودهه اخیر وعملکرد نمایندگان مردم واحتمالا سوء استفاده از عبارت حضرت امام خمینی (ره)که فرمودند مجلس در راس امور است نماینده گان پس از راه یافتن به مجلس خود را رییس وهمه کاره تلقی کرده وهر انچه خود می خواستندانجام می دادند وهیچ توجهی به مردم جز برای جلب رای مجددنداشتند . بنابراین پیشنهاد می شود در تابلو یی بسیار بزرگ در بالای ساختمان مخروطی شکل مجلس این واژه نوشته شود *نوکر سرای ملت *وشاید مفهوم اصلی نماینده بودن وهمان تعبیر بسیار پر معنای جمله حضرت امام (ره) که فرمودمجلس باید در راس امور فعالیت ها اقدامات مختلف کشور (یعنی قانون گزاری ورصدآنها )که مورد نظر وخواست مردم است باشد نه زمینه ای برای خود محوری در همه ابعاد مادی وسیاسی اجتماعی و…

واژه دیگری که مفهوم غلطی به ذهن می اورد رییس جمهوراست واقعا هدف مردم از انتخاب فردی که هزینه سنگینی را بر آنان تحمیل می کند انتخاب رییس است یا انتخاب خدمتگزار به تمام معنا ویا همان نوکر ؟

مردم با صدای بلند خواسته خود را با صراحت بیان می کنند ولی افرادی که منتخب شده اند راه خود را می روند !!به عنوان مثال مردم یک پارچه از نجومی بگیران اعلام نفرت می کنند ولی منتخابان آنان که مستقیم وچه غیر مستقیم ( مانندوزرا )راه مخالف طی می کنند . مردم از واردات وقاچاق کالا بی رویه که کاملا قابل کنترل است به علت بیکاری چشمگیر در تنگنا ورنجند اما خادمان شان گویا ماموریت دیگری دارند و….

ایا این عملکرد ها بیانگر رسیدن به این باور غلط که مردم ما را برای رییس بودن انتخاب کرده اند نمی باشد ؟بیاییم در انتخابات پیش رو وانتخابات های آینده این شعار را در کنار تبلیغات داوطلبان برای نمایندگی وریاست و…بدهیم . ما خادم ونوکر میخواهیم نه سرور ورییس .

ابوالقاسم جامه بزرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *