بسیج در عرصه کاری سازمان پژوهش حضور داشته باشد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی معتقد است که بسیج می بایست حضور پررنگ تری در عرصه کاری این سازمان داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، این نشست به مناسبت گرامی داشت فرارسیدن هفته بسیج با حضور دکتر ذوعلم ریاست سازمان و فرمانده پایگاه بسیج شهید موسوی و دیگر اعضای شورای این پایگاه برگزار شد.

دکتر ذوعلم در ابتدای این نشست ضمن تشکر و آرزوی توفیق برای دوستان، برادران و خواهرانی که در دوره قبلی اعضای شورای پایگاه بودند، اظهارداشت: امیدوارم اعضای جدید شورای پایگاه بسیج شهید موسوی بتوانند اقدامات شایسته و ماندگاری را ارائه نمایند.

وی با اشاره به هفته گرامی داشت بسیج در خصوص انتظاراتش از همکاران بسیجی و بسیجیان در این هفته یادآورشد: بسیج ما نباید یک بسیج اسمی باشد بلکه می بایست یک بسیج واقعی باشد. یعنی همان نگاه، روحیه، فرهنگ، ادبیات و منشی که در بسیج مورد انتظار است و در بیانات فرماندهی کل بسیج، مقام معظم رهبری وجود دارد باید سرمشق باشد و تلاش شود که بسیج سازمان، در شأن یک مجموعه شایسته و انقلابی در سازمان پژوهش باز تعریف شود.

ایشان تأکید کرد باید به دنبال رسیدن و تبدیل شدن به عنوان یک بسیجی واقعی باشیم.

وی در ادامه در خصوص جایگاه تک تک اعضای شورای بسیج پایگاه شهید موسوی بیان داشت: بخش بازرسی مهم است چشم بینا و گوش شنوای مجموعه رئیس سازمان، مجموعه بازرسی است که آقای استعدادی در آن بخش حضور دارند.

دکتر ذوعلم در مورد بخش امور مالی و برنامه ریزی گفت: ما نیازمند یک بسیج با برنامه هستیم و آقای نیک‌نژاد در بخش طرح عملیاتی نیاز است حضوری قوی داشته باشند. دکتر فیاضی در بخش تحلیل و بررسی هستند که نیاز است ایشان، اعضای شورا و بسیجیان در این ایام تحلیل وقایع اخیر را داشته باشند.

وی حوزه فعالیت دکتر خیرآبادی را در بخش علمی پژوهشی بسیار مهم برشمرد و گفت: اهمیت این بخش به این خاطر است که امورات مربوط به پژوهش را در پایگاه بسیج سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی عهده دار  است. آقای علوی تبار هم در بخش فضای مجازی باید کار کارستانی را انجام دهد.

فرمانده پایگاه بسیج شهید موسوی در مورد حضور آقای وحدانی در بخش تربیت بدنی این پایگاه یادآور شد: نیمی از بسیج همین آمادگی بدنی است و برنامه کوه، برنامه های دیگر و مسابقات را در برنامه داشته باشید.

 وی حضور اقایان بهرامی در بخش اداری و پشتیبانی و باقریان در بخش تعلیم و تربیت و احسنی‌پور در بخش فرهنگی اجتماعی را نیز مهم دانست و افزود: بخش بسیار مهم دیگری که نیازمند توجه است بخش بانوان است که خانم آریانژاد مسئولیت آن را دارد و می بایست بخش فعالی شود. معتقدم بسیج خواهران از بخش آقایان کم اهمیت‌تر نیست.

دکتر ذوعلم در خصوص حضور حسن نژاد در بخش نیروی انسانی نیز گفت: نیروی انسانی یک بخش بسیار مهم است چرا که کار درجه بندی و رتبه بندی نیروها را برعهده دارد. در بخش جانشینی و ریاست هم آقای جلالی حضور دارد و به معنای واقعی باید ریاست کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ابراز امیدواری کرد این جمع شورا با انسجام، هم افزایی و هماهنگی به شکل واقعی شورا شود.

فرمانده پایگاه بسیج شهید موسوی قلمرو فعالیت این پایگاه را به دو بخش درون و برون سازمانی تقسیم کرد و یادآورشد: در بخش درون سازمانی باید دانست که پایگاه شهید موسوی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی فعال است و کار مطلوبی را می طلبد. در بخش برون سازمانی هم می بایست طبق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت زدایی و کمک به مناطق محروم عمل گردد. به طور مثال سازمان پژوهش کمک هایی را به مناطق محروم انجام می دهد اما خدمت نیروهای بسیج در این بخش می تواند اینگونه باشد که اقدامات و خدمات سازمان(دعوت از اساتید، مؤلفان، معلمان و غیره) را خودشان بدون هیچ چشم داشتی به مناطق محروم ببرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش حضور بسیج در عرصه کار سازمان را قابل توجه دانست و ادامه داد: کار سازمان، پژوهش، برنامه‌ریزی آموزشی، برنامه‌ریزی درسی و بسته‌های یادگیری است و معتقدم بسیج سازمان می‌تواند کمک کار سازمان باشد؛ ما به هیچ وجه بسیج سازمان را رقیب کار سازمان نمی دانیم. به طور مثال سه سال قبل رهبر معظم انقلاب در بحث ورود اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی بیاناتی فرمودند اما با گذشت سه سال خود و به اذعان خود نفرات سازمان، اقدامی در این خصوص نشده است. آیا نباید بسیج سازمان در این زمینه ورود می کرد؟ بیانیه صادر می نمود؟ گفتمان سازی می کرد؟ و یا در خصوص بیانات دیگری از رهبر معظم انقلاب درباره گنجاندن شعارها و معارف انقلاب اسلامی در متون و یا بیانیه گام دوم انقلاب، بسیج باید در این زمینه ها ورود نماید. بطور کل عرصه کار بسیج سازمان را می‌توان توسعه داد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه کار بسیج کاری دلی و داوطلبانه است، گفت: بسیج سازمان باید همان ویژگی های اساسی بسیج یعنی ایمان، عقلانیت، فعال بودن، نگاه عالمانه به قضایا، هوشمندی، حضور در صحنه، حضور در لحظه را  تقویت نماید. بسیج ظرفیت بسیار عمیقی است که خدای متعال برای این انقلاب به دست حضرت امام راحل ایجاد کرد. هرچه از انقلاب می گذرد مردم بیشتر می بینند که راهشگا است و پیشران انقلاب در عرصه‌های مختلف می تواند باشد.

در ادامه این نشست احکام شورای بسیج پایگاه شهید موسوی توسط دکتر ذوعلم فرمانده پایگاه به ایشان اهدا شد و سپس هر یک از حضار به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برنامه های پیش رو پرداختند.

این نشست در تاریخ 98/9/3 در دفتر ریاست سازمان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *