محمود فرشیدی دبیرکل کانون تربیت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: هفدهمین جلسه هم‌اندیشی دبیران کانون‌های استان‌ها 31 مرداد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این جلسه هم‌اندیشی به بررسی وضعیت آموزش و پرورش و مسائل روز کشور پرداخته می‌شود و با توجه به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس هستیم، این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فرشیدی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های روز آموزش و پرورش بحث مدیریت آن است، گفت: نکته بعدی سند تحول آموزش و پرورش است مثلا در بحث زیرنظام نیروی انسانی، آنچه تهیه شده است با سند تحول تعارض دارد.

وی اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه درباره سند تحول نکاتی دیده شده است اما در بودجه 98، سند تحول و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دیده نشده است.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با تأکید بر اینکه شاخص آموزش و پرورش باید کلاس باشد، تصریح کرد: شاخص آموزش و پرورش، دانش‌آموز است و این اشتباه است؛ در حال حاضر عمده‌ترین محرومیت مناطق، محرومیت نیرو است و راه علاج آن هم توجه به نیروی انسانی و پیش‌بینی شاخص کلاس برای آموزش و پرورش است.

وی، موضوع تراکم دانش‌آموزی و خرید خدمات آموزشی را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در این همایش مورد نظر ماست.

فرشیدی ادامه داد: در خصوص انتخابات نیز تلاش می‌کنیم مشارکت فرهنگیان در انتخابات مجلس افزایش یابد و به نوعی از نامزدهایی حمایت کنیم که نگاه آموزش و پرورشی دارند تا در مجلس از طرح‌های تحولی حمایت کنند و در مجلس برای حل مشکلات فرهنگیان تلاش کنند.

انتهای پیام/