به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید در دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در خوزستان و اهواز علمای بزرگ و مشعل های فروزان فقهی حضور داشته و دارند، با تجلیل از علما و نماینده ولی فقیه این استان گفت: یکی از نهادهای بسیار مهم که زحمات فراوانی می کشد امامت جمعه است.

وی افزود: بنده تجربه امامت جمعه را دارم و می دانم که پذیرفتن مسؤولیت آن کار مشکلی است چرا که مردم امام جمعه را پلی میان نظام و مردم می دانند و توقعات بسیاری دارند، امام جمعه هیچگاه نباید خسته شود چرا که شیوه رفتار و اخلاق امام جمعه بسیار تأثیرگذار است.

معظم له با بیان اینکه مردم خوزستان در هشت سال دفاع مقدس دفاع بالاترین ایثار را کردند، اظهار داشت: هیچ استانی به اندازه خوزستان در دفاع مقدس نقش آفرینی نکرد و مردم این استان حق انقلاب را ادا کردند، خوزستان دارای مردمی با همت، با غیرت و شجاع است.

وی ادامه داد: انقلابی بودن و درک حقایق انقلاب از ویژگی های امام جمعه تراز انقلاب است، اخلاق و تواضع از دیگر ویژگی های ائمه جمعه است، چرا که با اخلاق و تواضع می توانند در میان مردم تأثیرگذار باشند، مردم کسی را می خواهند که به فکر آن ها باشد و جامعه باید این موضوع را حس کند.

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: ائمه جمعه باید مراقب باشند تا عظمت این جایگاه حفظ شود چون این جایگاه منتصب به مقام ولایت است، امام جمعه باید انقلابی باشد و منطقه ای که تحت مدیریت اوست را باید انقلابی نگه دارد و با استدلال و منطق و اخلاق نیکومردم را نسبت به انقلاب خوش بین نگه دارند.

وی گفت: اولویت کاری امام جمعه باید کار فرهنگی و آگاهی دادن سیاسی و تبیین آثار و برکات انقلاب است باشد و باید حفظ جایگاه علمای بلاد را داشته باشند و متقابل علما هم باید این جایگاه را تقویت و درجذب حداکثری تلاش کنند، امام جمعه نباید از مشکلات مردم غفلت کند بلکه باید همیشه در کنار مردم بوده و مردمی باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به تنگاهای اقتصادی مردم، خواستار توجه مسؤولان به مشکلات مردم شد و ابراز داشت: مسؤولان باید غمخوار مردم باشند و مشکلات را حل کنند نه این که بی تفاوت باشند.

وی افزود: گاهی برخی مردم تصور می کنند که مراجع و حوزویان متوجه مشکلات نیستند و تذکر نمی دهند در حالی که از مشکلات مردم آگاهی داریم و تذکر می دهیم اما مسؤولان توجه نمی کنند، مردم در مضیقه هستند و گرانی، بیکاری و فقر زندگی آنان را در تنگنا قرار داده است اما متأسفانه برخی مسؤولان توجهی ندارند.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: مردم به روحانیت پناه می برد و روحانیت باید جامعه را هدایت و اداره کند، روحانیت همواره در کنار مردم بوده است و مشاهده کردیم که طلاب و علما در حوادث حتی بیل در دست می گیرند و کمک حال آسیب دیدگان می شوند.

وی ادامه داد: باید مراقب نفوذ سعودی ها و سلفی ها در استان خوزستان باشیم، البته مردم آگاه هستند و در صحنه حضور دارند اما باید مراقبت های لازم انجام شود.

معظم له با اشاره به مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در برابر آمریکا گفت: مردم عزت، عظمت و کرامت را دوست دارند و در این راه ایثار کردند و بعد از سخنان عزت آفرین رهبر معظم انقلاب شاهد خوشحالی مردم و جامعه بودیم.

وی افزود: باید روحیه عزت خواهی و استقلال مردم حفظ شود، دشمنان اسلام و انقلاب مانند آمریکا و اروپایی ها که سردمدار استکبار هستند هیچ گاه با ایران کنار نمی آیند، اگر این کشورها دم از توافق و برجام زده و می زنند دلشان برای ایران نسوخته بلکه به دنبال نفوذ در کشور بوده و هستند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به تحولات فرانسه اظهار داشت: رییس جمهور فرانسه و آمریکا می گویند باید وضع ایران را درست کنیم در حالی که اگر می توانند باید وضع خودشان را اصلاح کنند، بیدار کردن و آگاه کردن مردم نسبت به تحولات از وظایف مهم روحانیت است.

انتهای پیام/