به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، همایش مهر خوبان و آیین نکوداشت محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،  در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد.

در این مراسم، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، علی‌اصغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، تعدادی از معاونان وزارت آموزش و پرورش، برخی مسوؤلان شهری حضور داشتند.

محمدرضا حافظی هم اکنون در بیمارستان بستری است و بنا بر گفته رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، بیهوش است.

مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این مراسم اظهار کرد: تعلیم و تربیت زیربنای رشد و تعالی ملت‌هاست و مقام معلمان، منزلت راهنمایان طریق هدایت و رستگاری است.

وی ادامه داد: امروز همه در مدرسه خلقت که بانی و خیّرش، ذات اقدس الهی است، ثناگوی رحمانیم و به کسب معارف و طی مدارج اسلامی و انسانی مفتخریم؛ پس به واقع خیرین مدرسه‌ساز، ادامه دهنده سنت الهی هستند و راهی را می‌روند که آغاز و پایانش، صاحب ملک و ملکوت، پروردگار جل جلاله است.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مصدر بسیاری از خدمات و دستاوردهای عظیم بوده، هست و خواهد بود، گفت: یکی از ارزنده‌ترین زمینه‌ها که به لطف باری تعالی روز به روز بر گستردگی و عمق آن افزوده شده است، مشارکت‌پذیری ملی در پیشبرد اهداف عالی نظام اسلامی است.

وی اضافه کرد: بی‌شک، پایه‌گذار نهضت عظیم مدرسه‌سازی در کشور و مشارکت تحسین‌برانگیز و کم‌نظیر خیرین مدرسه‌ساز، حضرت امام خمینی(ره) بوده است که فرمودند «ایران را سراسر مدرسه کنیم»؛ خوشبختانه امروز این شجره طیبه هر روز رو به بالندگی است.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آنچه امروز در مدرسه‌ها پایه‌ریزی می‎‌شود حقایق فردای این مرز و بوم خواهد بود پس نیکوکارانی که برای بازسازی و توسعه مدارس همت می‌کنند، علاوه بر پاداش جاودان اخروی که نزد خداوند مهربان بی‌همتا محفوظ است، در پی‌ریزی و ریل‌گذاری آینده  ایران عزیز نیز سهیم می‌شوند.

وی تصریح کرد: پر واضح است که روحیه خیر‌خواهی و خیراندیشی در کودکان و نوجوانانی که در مدارس خیّرساز تحصیل می‌کنند، مستعدتر خواهد بود و بسیاری از همین دانش‌آموزان، این آرزو و خواست قلبی را در جانشان خواهند پروراند که من نیز در آینده، در کارهای خیر پیشگام خواهم بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در این محفل علاوه ‌بر تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز، تقدیم شکوفه‌های سپاس و مهر شما عزیزان به نمایندگی از میلیون‌ها دانش‌آموز ایران به استاد فرزانه و نیکومرام جناب آقای محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور است.

وی ادامه داد: برخلاف آنچه که معمولاً در چنین محافلی گفته می‌شود به گمان من سخن گفتن از مردان و زنانی از جنس دکتر حافظی، نه تنها سخت و دشوار نیست بلکه آسان، شیرین، آموزنده و الگو آفرین است؛ گفتن از دکتر حافظی آسان است زیرا دغدغه‌ها و جنس نگرانی‌هایش از جنس دل نگرانی‌های شما مردان و زنانی است که دل در گروی رشد و توسعه و عزت ایران دارید؛ دغدغه‌هایی مانند مدارس چند نوبته، رشد جمعیت، نیازمندی‌های بچه‌های اوتیسم، مدارس فرسوده و کلاس‌های نا ایمن، وجودش را مثل خوره در بر گرفته بود.

رخشانی‌مهر تصریح کرد: امروز حافظی و هریک از شما خیرین مدرسه‌ساز الگویی زنده هستید برای کسانی‌که می‌خواهند به دور از هرگونه هیاهو، عشق بورزند، عاشقی کنند، دیگران را دوست داشته باشند؛ ثروتمندی نه در انباشت که در لذت بخشش تجربه کنند و شراره‌های عشق و امید را در دل‌های دانش آموزان پرفروغ زنده نگه دارند.

وی گفـت: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی بزرگترین نکوداشت است که خداوند بر ما ارزانی فرموده است و بی شک جاودانه خواهند ماند خدمات ارزشمندی که آقای بطحایی در حوزه تعلیم و تربیت ایران اسلامی در این مدت به ثمر رسانده‌اند؛ تمام شهرها و روستاهای دور و نزدیک، همیشه به یاد خواهند آورد قدم‌های خستگی‌ناپذیر مردی از جنس حماسه و ایثار را، فرهنگیان و آینده‌سازان ایران اسلامی از یاد نخواهند برد، تلاش‌های بدون خستگی ایشان‌ را و لحظه به لحظه‌ سفرهای استانی و پیگیری امور مختلف این حوزه و افتتاح پروژه‌های مختلف در گوشه گوشه‌ این سرزمین را که همه اینها گواه بر این موضوع است که آموزش و پرورش کشورمان در این مدت ثمرات فراوانی داشته است.

در ادامه این مراسم کتاب نوشته شده درباره محمدرضا حافظی رونمایی شد و هدایایی به دختر رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور اهدا شد.

انتهای پیام/