جلوه‌های واقعی آموزش و پرورش ۳ میلیون قرآن‌آموز هستند

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه در حال حاضر حدود سه میلیون نفر دانش‌آموز در زمینه‌های قرآنی در کشور فعال هستند، گفت: این تعداد دانش‌آموز قرآنی نشان می‌دهد که علاقه دانش‌آموزان جمهوری اسلامی به قرآن و مفاهیم دینی زیاد است و نباید از حرکت تعداد محدودی از دانش‌آموزان در فضای مجازی به عنوان جلوه‌های آموزش و پرورش یاد کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش در سه بخش دنبال می‌شود، اظهار کرد: نخستین بخش برنامه‎ها، کشف استعداد‌های قرآنی است که فرآیند آن از درون مدارس و مناطق ایجاد می‌شود و به استان و کشور می‌رسد.
کاظمی بیان کرد: در برنامه کشف استعداد‌های قرآنی، نخبگان از دل مدارس شناسایی می‌شوند و در قالب مسابقات کشوری و بین‌المللی قرآن و عترت و همچنین جشنواره‌های کشوری نماز شرکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های امروزه ما آموزش عمومی قرآن است، تصریح کرد: مقرر شده است که طی سال آینده،‌ بسته آموزش عمومی قرآن برای دانش‌آموزان و آموزگاران کل کشور تولید شود تا بتوانیم توانمندی روخوانی، روان‌خونی و درک مفاهیم قرآن را بسط و نشر بدهیم.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای توسعه آموزش عمومی قرآن در بدنه آموزش و پرورش دو برنامه در پیش‌داریم که نخست بهره‌مندی از دانشگاه فرهنگیان که پیشتاز فعالیت‌های قرآنی در بین آموزش و پرورش است. همچنین ارتقای توانایی معلمان و دبیران کنونی از طریق آموزش ضمن خدمت را در دستور کار خود لحاظ کرده‌ایم.
وی افزود: از طریق این فعالیت‌ها، یک سرمایه را در خدمت اهداف قرآنی قرار داده و قرآن را به عنوان جلوه واقعی آموزش و پرورش نشان می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *