ارائه وام کم‌بهره به معلمان آسیب‌دیده بر اثر سیل

ارائه وام کم‌بهره به معلمان آسیب‌دیده بر اثر سیل

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در جلسه اضطراری بررسی وضعیت مدارس سیل‌زده شهرستان گمیشان اظهار کرد: متأسفانه سیل اخیر به مدارس بافت قدیمی آسیب جدی رسانده است که بسیاری از آنها باید بازسازی و ترمیم شوند و نیز عمر مدارس تازه ساخت را هم تا حدی کاهش داده است؛ با این وجود ما تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا بتوانیم همه دانش‌آموزان را در اماکن امن با کاربری آموزشی اسکان داده تا دانش‌آموزان در زمان بازسازی حتی یک روز از درس و تحصیل خود عقب نمانند.

وی خاطر نشان کرد: با دستور و تأکید وزیر آموزش و پرورش از معلمان آسیب‌دیده بر اثر سیل حمایت خواهیم کرد؛ در همین رابطه هماهنگی‌هایی با صندوق ذخیره فرهنگیان و نیز رایزنی‌هایی با بانک ملی برای دادن وام کم‌بهره به این معلمان شده است که امیدواریم بتوانیم کمکی در جهت رفاه حال این عزیزان کنیم.

فرماندار شهرستان گمیشان نیز در این جلسه گفت: مدارس فرسوده ما در گمیشان غیرقابل استفاده است و انتظار داریم که وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به بازسازی مدارس این شهرستان محروم کمک کنند.

وی ادامه داد: از مدارس دو طبقه برای اسکان مردم سیل‌زده استفاده کرده‌ایم و ۱۷ مدرسه در گمیشان در اختیار اسکان سیل‌زدگان قرار گرفته است و ۳۲۰ نیروی امدادی نیز در این مدارس اسکان یافته‌اند.

توماج افزود: از خیرین نیز انتظار داریم که به مدارس گمیشان توجه ویژه کنند تا فرزندان این مرز و بوم بتوانند در مدارس ایمن به تحصیل خود ادامه دهند.

پس از این جلسه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با خانواده معزز شهید بهزاد تاتاری، خادم فداکار و داوطلب امداد و نجات دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *