جشنواره فرهنگی و هنری «حمایت از کالای ایرانی» ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می شود

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری رسانه معلم،علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش  از ابلاغ شیوه‌نامه جشنواره فرهنگی و هنری «حمایت از کالای ایرانی» ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان خبر داد و اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش، معلمان و دانش‌آموزان در کنار خانواده به عنوان وسیع‌ترین و پرمخاطب‌ترین دستگاه فرهنگی در ایجاد روحیه حمایت از تولیدات ملی غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: به همین منظور معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای تحقق شعار سال با هدف فرهنگ‌سازی برای استفاده و حمایت هر چه بیشتر از کالاهای ایرانی با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری حمایت از کالای ایرانی، اقدام می‌کند.

رمضانی اضافه کرد: این جشنواره در رشته‌های سرود همگانی، فیلم، نمایش خیابانی، نمایش‌نامه‌نویسی، تولید پادکست، خوشنویسی نستعلیق، عکاسی، نقاشی، پوستر، شعر کودک و نوجوان و داستان کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

وی به ضوابط عمومی و اجرایی این جشنواره اشاره کرد و گفت: مجری برنامه در سطح شهرستان‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی هستند و اطلاع‌رسانی و جذب دانش‌آموزان و معلمان از طریق کانون‌های فرهنگی و تربیتی انجام خواهد شد؛ در حقیقت کانون‌های فرهنگی و تربیتی نسبت به اطلاع‌رسانی برای معلمان و دانش‌آموزان اقدام کرده و پس از شناسایی دانش‌آموزان، عملیات ثبت‌نام دانش‌آموزان و معلمان را برعهده خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش تصریح کرد: سامانه ثبت‌نام دانش‌آموزان و معلمان در اختیار مدیران کانون‌های فرهنگی و تربیتی قرار خواهد گرفت و محوریت ثبت‌نام دانش‌آموزان با این مجموعه‌های فرهنگی تربیتی خواهد بود و به منظور استفاده از ظرفیت شوراهای دانش‌آموزی در مدارس و انجمن‌های ذیل آن با نظارت و راهبری مدیران مدارس، برنامه‌های درون مدرسه انجام خواهد شد.

وی به ضوابط عمومی جشنواره اشاره کرد و گفت:  آثار باید به همراه شناسه اثر به صورت بارگذاری مستقیماً در سایت دبیرخانه کشوری جشنواره کالای ایرانی به آدرسKalairani97.ir ارسال شود و ارزیابی آثار در سطح کشوری انجام می‌شود.

رمضانی ادامه داد: ضوابط اختصاصی مورد نیاز هر رشته و همچنین ملاک‌های داوری هر رشته از طریق سایت جشنواره به نشانی kalairani97.ir اطلاع‌رسانی می‌‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند به سایت جشنواره مراجعه کنند.

2 دیدگاه

  1. مریم محترم نژاد

    ایا نتایج اعلام شده یا خیر

  2. سلام. نتایج جشنواره کی اعلام میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *