امضای تفاهم‌نامه بیمه تکمیلی فرهنگیان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری رسانه معلم، گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ، اظهار کرد: با توجه به اهتمام وزارت آموزش و پرورش برای تداوم و استمرار پوشش بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان شاغل در راستای تأمین سلامت کارکنان آموزش و پرورش با توجه به افزایش هزینه ایجاد شده در حوزه بهداشت و درمان و به تبع آن افزایش نرخ حق بیمه تکمیلی درمان بدین منظور در جهت صرفه و صلاح بیمه‌شدگان، تفاهم نامه بیمه درمان تکمیلی بین این وزارتخانه و شرکت آتیه سازان حافظ در دو طرح «الف» و «ب» برای اجرا از تاریخ اول دی ماه ۹۷ امضا شد.

وی به طرح «الف» اشاره کرد و گفت: در این طرح، بیمه تکمیلی درمان به روش بیمه‌گری در برابر تعهدات است که مزایای آن شامل «بازپرداخت هزینه کرد که بیمه شدگان در کوتاهترین زمان ممکن»، «پرداخت فرانشیز خدمات به میزان ۲۰ درصد توسط بیمه شده» و «ارائه خدمات حداکثری به همراه تضمین در پرداخت اسناد هزینه شده به صورت آنلاین توسط شرکت طرف قرارداد» است.

کریمی‌فر به طرح «ب» اشاره کرد و افزود: بیمه تکمیلی در این طرح به روش صندوق درمان با جدول تعهدات مشابه سال گذشته است.

وی ادامه داد: فرهنگیان متقاضی بیمه درمان تکمیلی جهت انتخاب یکی از دو طرح فوق باید تا تاریخ ۲۰ دی ماه با مراجعه به ادارات تعاون محل خدمت نسبت به انتخاب یک طرح اقدام کنند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بیمه شدگانی که به هر دلیل متقاضی انصراف از پوشش بیمه‌ای هستند تا تاریخ بیستم دی ماه فرصت دارند جهت تکمیل فرم انصراف به ادارات تعاون محل خدمت مراجعه و ادارات موظف به دریافت و ابطال هولوگرام بیمه شدگان هستند.

کریمی‌فر گفت: در طرح «الف» برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و افراد تحت تکفل آنان که توسط متقاضی پرداخت می‌شود، مبلغ ۶۸۵ هزار و ۹۰۲ ریال است.

وی افزود: حق بیمه ماهیانه در طرح «ب» برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی و افراد تحت تکفل آنان که توسط متقاضی پرداخت می‌شود مبلغ ۳۹۰ هزار ریال است و حق بیمه ماهیانه در طرح «ب» برای هر نفر از کارکنان قراردادی و افراد تحت تکفل آنان که توسط متقاضی پرداخت می‌شود، مبلغ ۴۹۰ هزار ریال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *