حل بسیاری از مشکلات تعلیم و تربیت در شوراهای آموزش و پرورش

گروه آموزش و پرورش خبرگزاری رسانه معلم، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس، مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در نشست مشترک سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با مدیران مشارکت‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور با تأکید بر  جایگاه مهم مشارکت مردمی در آموزش و پرورش، اظهار کرد: مقوله مشارکت در آموزش و پرورش یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت انکارناپذیر است.

 وی ادامه داد: مشارکت مسیر رسیدن به آموزش وپرورش باکیفیت است؛ در هیچ جای دنیا آموزش و پرورش بدون مشارکت نمی‌تواند به سرمنزل مقصود برسد و محور توسعه پایدار از هر حیث، آموزش و پرورش است.

زینی‌وند با مهم دانستن سرمایه انسانی و تأثیر آن بر توسعه هر جامعه افزود: سرمایه انسانی  نتیجه آموزش است و از مهم‌ترین عوامل رشد اقتصادی، فرهنگی و…جامعه است؛ آموزش وپرورش باید دغدغه ملی باشد و این موضوع نیازمند عزم ملی، مشارکت و هم‌افزایی تمام دستگاه‌هاست.

وی با اشاره به جایگاه شوراهای آموزش و پرورش و اهمیت سرمایه‌گذاری در این حوزه  اظهار کرد: هر گامی در راستای تقویت آموزش و پرورش برداشته شود موجبات تقویت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی را به ارمغان خواهد آورد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش در شوراهای آموزش و پرورش قابل حل هستند و قاطبه صاحبنظران و متفکران بر این باورند که هیچ نهادی اثرگذارتر از آموزش و پرورش وجود ندارد؛ رهبر معظم انقلاب بارها بر این نکته تأکید کرده‌اند که هزینه‌های آموزش و پرورش سرمایه گذاری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *