آموزگاران مشمول طرح معلم تمام‌وقت نمی‌شوند

گروه آموزش و پرورش خبرگزاری رسانه معلم، یارمحمد حسین‌بُر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در نشست تخصصی هیأت‌های اندیشه‌ورز در مورد کلیات طرح معلم تمام‌وقت اظهار کرد: این‌ یک طرح اختیاری است که فعلاً شامل همکاران هنرآموز و متوسطه می‌شود و این همکاران در صورتی‌که تمایل داشته باشند، می‌توانند با ۶ ساعت اضافه تدریس در هفته تقریباً معادل با حق‌التدریس ساعتی به حقوق آنها در فیش‌های حقوقی اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: برخلاف حق‌التدریس که ممکن است پس از ماه‌ها دریافت شود، در صورت ورود به این طرح به‌ صورت ماهانه این اضافه تدریس پرداخت می‌شود و یکی از مزیت‌های آن پرداخت به‌صورت دوازده‌ماهه و محاسبه در حقوق بازنشستگی است.

حسین‌بُر با توجه به بار مالی این طرح گفت: بین ۹۶ تا ۹۸ درصد بودجه آموزش‌ و پرورش صرف بند «واو» می‌شود و با توجه به اینکه وزارت آموزش‌ و پرورش تحت قانون مدیریت خدمات کشوری اداره می‌شود و در این قانون همه پرداخت‌ها مشخص است و با توجه به محاسباتی که انجام داده‌ایم با توجه به افزایش بودجه سنواتی سال‌های آینده، این طرح بودجه بیشتری را نخواهد خواست و با افزایش بودجه‌های سنواتی آموزش‌ و پرورش قادر خواهیم بود تا بار مالی این طرح را جبران کنیم.

وی ادامه داد: این طرح در مورد آموزگاران اجرا نمی‌شود و طرح دیگری به شورای حقوق و دستمزد ارائه‌ شده است که در صورت موافقت شورای حقوق و دستمزد، آن را اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش‌هایی که تبعیض‌هایی میان کارکنان دولت در پرداخت‌ها مواجه هستند، اظهار کرد: همه‌کسانی که تحت قانون خدمات کشوری هستند، حکم‌های یکسانی دارند و تفاوت‌ها در دریافتی‌ها هست که این تبعیض‌ها را به وجود آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *