چرایی تصویب کلیات سند تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی

بسم الله الرحمان الرحیم

تلاش عزیزان در وزارتخانه آموزش وپرورش برای تدوین نقشه اجرایی سند را قدر می شناسیم که فعل و وظیفه اخلاقی ماست اما تصویب کلیات نقشه اجرایی سند بعد از ۱۲سال مطالبه مقام ولایت در ۸۹۹ جلسه شورای انقلاب فرهنگی در مورخه ۱۱ اردیبهشت ماه ناخوشایند و نا امید کننده در راهبری درست حقوقی و حکمرانی است که می توان این مصوبه را از زوایای مختلف تحلیل کرد ونا نوشته های آن را خواند

۱-یا نقشه تدوینی کامل نبوده است وشورا با فرهنگ بورکراسی حاکم و تصمیم سازی های مصلحت اندیشانه کلیات آن را تصویب کرد تا هم آبرو داری کند وهم مسیر را برای ادامه کار هموار نماید

۲-یانقشه اجرای سند تحول نقشه کلانی است که مراحل تدوین وتصویب آن اقتضای تصویب کلیات را دارد تا چارچوب سند اجرایی به اتفاق اعضای شورا برسد و آنگاه جزئیات در درون آن کلیات جانمایی شود ولذااین مصوبه نشان از نگاه منطقی به دور از مصلحت اندیشی است

۳-یا هفته معلم ودیدار با رهبری معظم انقلاب و پاسخگویی به مطالبات ایشان شورا و وزراتخانه را بر آن داشت که مجموعه فعالیت های که طی یک سال در تدوین نقشه اجرایی شد را با تایید اعضای شورا به اطلاع ایشان در دیدار فرهنگیان برسانند

هر کدام ازاین استنباط ها وتحلیل ها درست باشد ویا تحلیل دیگری داشته باشد انتظار می‌رود نقشه راه اجرایی که اقتضای عملیاتی و اندازه گیری از صف تا ستاد مبتنی بر اهداف کلان و اهداف عملیاتی وراهکار ها را دارد برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۱۴۰۴ تصویب وابلاغ شود و استلزامات اجرایی آن فراهم شود

سید نصرت الله فاضلی #کارشناس مسائل تعلیم وتربیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *