بررسی واحد درسی«علم رایانه برای همه» بر نتایج کالج و شغل دانشجویان

دیجیتالی شدن اقتصاد ایالات متحده، پیش بینی می شود که اشتغال در مشاغل رایانه و فناوری اطلاعات در دهه آینده 10 درصد رشد کند. در پاسخ به این تقاضای فزاینده برای مهارت‌های فناوری، بسیاری از ایالت‌ها برای گسترش فرصت‌های یادگیری CS در کلاس‌های K-12 تلاش می‌کنند. سی ایالت سیاست‌های «CS برای همه» را اتخاذ کرده‌اند که در آن همه دبیرستان‌ها باید دوره‌های CS را ارائه دهند، در حالی که هشت ایالت در الزام همه دانش‌آموزان به گذراندن CS به عنوان شرط فارغ‌التحصیلی دبیرستان قدمی فراتر گذاشته‌اند. با وجود افزایش علاقه به سیاست در دسترسی به CS، تحقیقات در مورد اینکه چگونه گسترش دوره های آموزشی CS بر نتایج پس از تحصیلات تکمیلی و بازار کار تأثیر می گذارد، به طرز شگفت آوری کم است.

در یک مقاله کاری اخیر ، هدف ما این است که این شکاف تحقیقاتی را با بررسی تأثیر گسترش ارائه‌های دوره CS دبیرستان پر کنیم. ایالت مریلند، که زمینه مطالعه ما است، در دهه گذشته به سرعت دروس CS را گسترش داده است. یک قانون سال 2018 علاوه بر این، تمام دبیرستان های مریلند را ملزم می کند که حداقل یک دوره CS “با کیفیت بالا” مطابق با استانداردهای دقیق K-12 CS ارائه دهند. این دوره های “با کیفیت بالا” شامل دوره های پایه مانند Computer Science Essentials، دوره های AP مانند AP Computer Science Principles و دوره های برنامه نویسی تخصصی تر است. آنها همچنین با تعریف Code.org از دوره های CS “بنیادی” همسو هستند.

با استفاده از داده‌های طولی غنی از مرکز سیستم داده‌های طولی مریلند (MLDS) ، مطالعه ما یکی از اولین پژوهش‌هایی است که شواهد علّی در مورد اینکه چگونه دسترسی به این دوره‌های CS «با کیفیت بالا» در دبیرستان بر انتخاب رشته کالج و درآمدهای اولیه شغلی تأثیر می‌گذارد، ارائه می‌کند. طرح تحقیق ما از این واقعیت بهره می‌برد که دبیرستان‌ها دوره‌های CS را در مقاطع زمانی مختلف اتخاذ کردند. به طور خلاصه، ما گروه‌هایی از دانش‌آموزانی که در معرض CS بودند را با گروه‌های قبلی دانش‌آموزان همان دبیرستانی که در معرض CS قرار نداشتند مقایسه می‌کنیم. این طراحی به ما اجازه می‌دهد تا تأثیرات علی ارائه دوره CS و دوره CS را تخمین بزنیم.

یافته شماره 1: قرار گرفتن در معرض دروس CS دبیرستان، دریافت CS BA را افزایش می دهد و نتایج اولیه بازار کار را بهبود می بخشد.

گذراندن یک دوره CS دبیرستان منجر به افزایش پنج درصدی بزرگ در احتمال کسب مدرک لیسانس در CS توسط دانش آموزان می شود. شکل 1 اثرات تخمینی گذراندن یک دوره CS در دبیرستان را بر احتمال تکمیل مدرک لیسانس برای انتخاب رشته نشان می دهد. اگرچه تنها تخمین امتیاز در رشته های CS از نظر آماری معنی دار است، ضرایب منفی برای سایر رشته های STEM، علوم اجتماعی و علوم انسانی نشان می دهد که دانشجویان ممکن است از این رشته ها به CS تغییر مکان دهند.

ما همچنین تأثیرات مثبتی بر اشتغال و درآمد در سن 24 سالگی می‌یابیم: دبیرستان‌هایی که دوره‌های CS با کیفیت بالا ارائه می‌کنند، احتمال شاغل شدن دانش‌آموزان را 2.6 درصد و درآمد سالانه را حدود هشت درصد افزایش می‌دهند. نکته مهم این است که این تخمین ها بر اساس همه دانش آموزان است، نه فقط کسانی که CS را در تحصیلات یا مشاغل بعدی خود دنبال می کنند.

این یافته ها در مورد دریافت مدرک از نظر بزرگی مشابه تحقیقات قبلی در مورد دوره STEM است. برای مثال، یک مطالعه نشان داده است که گذراندن دوره های پیشرفته علوم متوسطه ، دریافت مدرک STEM را برای دانش آموزان پسر شش درصد افزایش می دهد. در مطالعه دیگری، گذراندن درس ریاضیات متوسطه پیشرفته ، دریافت مدرک مهندسی را تا 9 درصد برای زنان افزایش می دهد. همراه با این مطالعات، مطالعه ما نشان می‌دهد که سیاست‌هایی که پیشنهادات STEM دبیرستانی را گسترش می‌دهند، می‌توانند دریافت مدرک را در زمینه‌های مرتبط افزایش دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *