چرا انقلاب دانشجویی آمریکا ممکن است کل جهان را تغییر دهد و رابطه وابستگی را با موجودیت نژادپرست از بین ببرد؟ احتمال سرایت آن به خاورمیانه و اروپا چقدر است؟ چگونه نتانیاهو و بن گویر با اظهارات گستاخانه اخیر خود پیروزی خود را تسریع خواهند کرد؟ در اینجا خلاصه ای از یکی از تجربیات شخصی من در دانشگاه های آن وجود دارد (عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب)

عبدالباری عطوان

من هرگز در زندگی‌ام چهره‌ای مثل چهره بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، ندیده‌ام که دیروز در ویدیویی که در پلتفرم توییتر «X» پخش کرد و در آن انقلاب دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد، ظاهر شد. و آن را ضد یهود دانست و آن را به همتای خود که در دهه 1930 به دانشگاه های آلمان حمله کرد، تشبیه کرد.

نتانیاهو آمریکا را به خوبی می شناسد، همانطور که می داند انفجار این انقلاب دانشجویی ممکن است تا سرنگونی دولت نژادپرست او متوقف نشود، همانطور که در زمان جنگ ویتنام و رژیم فاشیست نژادپرست در آفریقای جنوبی اتفاق افتاد، زمانی که انقلاب های دانشجویی آمریکا شروع شد با توقف جنگ ها (ویتنام)، سرنگونی رژیم های نژادپرست (آفریقای جنوبی)، و قوانین تبعیض نژادی علیه سیاه پوستان در آمریکا، تا زمانی که به اهدافشان به طور کامل دست نیافته اند، دست از کار نکشند.

نتانیاهو بارزترین دستاوردهای خود را کنترل افکار عمومی آمریکا از طریق سازمان «هسبارا» می‌داند که به همراه شریک خود تونی بلر با بودجه سالانه بیش از یک و نیم میلیارد دلار تأسیس کرد، برای گمراه کردن و دروغگویی و به صدا درآوردن مردم. شمشیر «یهود ستیزی» علیه همه کسانی که از کشتارهای فلسطین اشغالی انتقاد می کنند، نتانیاهو می بیند که این دستاورد در سرکوب آزادی بیان به سرعت در دانشگاه های سرکش آمریکایی در حال فروپاشی است و بزرگترین دستاورد او کشیدن آخرین نفس و اعتبار است. زیرا همه اینها به خاطر استواری نوار غزه و خون شهدای آن است.

این انقلاب افتخارآمیز دانشجویی، آرمان عادلانه فلسطین را به موضوع داخلی آمریکا، کانون درگیری سیاسی بین نسل‌ها و مبارزه مشروع برای بازگرداندن ارزش‌های عدالت و آزادی و توقف جنگ‌های نسل‌کشی و نژادپرستی در همه اشکال آن تبدیل کرد.

***

آنچه جنبش صهیونیستی به رهبری نتانیاهو و امثال او را نگران می کند، انفجار این انقلاب دانشجویی و گسترش دامنه آن به بیشتر دانشگاه های آمریکاست و ممکن است به اروپا و خاورمیانه هم کشیده شود و رژیم ها را در چند مورد تغییر دهد:

  • اول: این انقلاب در دانشگاه های نخبه آمریکایی مانند کلمبیا در نیویورک (ارگ لابی صهیونیستی) و هاروارد در هیوستون آغاز می شود، این بدان معناست که نسل بعدی آمریکا مانند پدران و پدربزرگ های خود مشمول دروغ های صهیونیستی نخواهد بود این دانشجویانی که تحت ظلم و ستم قرار گرفتند، از طبقه کارگر نیستند، بلکه فرزندان اعضای مجلس نمایندگان و سنا، تاجران و طبقه سیاسی حاکم بر آمریکا هستند دانشجویان رهبران جدید آمریکا هستند.
  • دوم: تحریک وحشیانه برای سرکوب وحشیانه این انقلاب دانشجویی که با نئونازیسم در نوار غزه مقابله می کند، از «دولتی» ناشی می شود که همیشه خود را قربانی نازیسم و ​​هولوکاست آن معرفی کرده است، یعنی «این یک «اسرائیل» است. خیانت» که رهبران این انقلاب فراموش نمی کنند.
  • سوم: حضور انبوه دانشجویان یهودی آمریکایی در میان انقلابیون دانشجو و رسانه‌های فلسطینی و پوشیدن کفیّه، سیلی محکمی به نتانیاهو و امثال او و رد تمامی اتهامات وی به دانشجویان است. یهود ستیزی و دشمنی با یهودیان.
  • چهارم: سقوط كنترل صهيونيست ها بر رسانه هاي سنتي و نقش آن در شكل دادن به افكار عمومي جهاني بر اساس معيارهاي اسرائيلي آن، و اعتبار اين امر به رسانه هاي اجتماعي مربوط مي شود «فیس‌بوک»، «یوتیوب»، «گوگل» و دیگر گزینه‌ها بسیار زیاد است، و در واقع، برخی از این رسانه‌ها شاهد انقلاب‌های اعتراضی داخلی توسط برخی از کارکنان خود هستند. و سهامداران به دلیل تعصبشان نسبت به روایت اسرائیل و سرکوب روایت واقعی فلسطینیان در مورد گورهای دسته جمعی، جنگ نسل کشی، پاکسازی قومی و ریختن خون کودکان، زنان و افراد بی دفاع در نوار غزه. .
  • پنجم: گسترش دایره اعتقاد، بیداری و اعتقاد راسخ در میان اکثر آمریکایی ها، از جمله یهودیان، مبنی بر اینکه حمایت رسمی کشورشان از قتل عام اسرائیل در نوار غزه با پول و سلاح، آمریکا و منافع آن در جهان را در معرض خطر قرار می دهد. کشاندن آن به جنگ ها تحت فشار لابی های اسرائیلی و حامیان آن و غارت پول مالیات دهندگان آمریکایی.
  • ششم: این انقلاب دانشجویی و ظلمی که بر آن شده و می شود، با وجود ماهیت کاملاً مسالمت آمیز آن، تلاشی است از سوی دیکتاتوری فاشیستی اسرائیل برای سرکوب آزادی بیان، و کجا؟ در یکی از مهم‌ترین دژهای آن، یعنی دانشگاه‌هایی که قرار است سنگری باشند که از این ارزش‌ها که نگین تمدن غرب و نظام‌های سیاسی آن محسوب می‌شوند، محافظت، پرورش و حفظ کنند
  • وقاحت و توهین به ایالات متحده و انقلاب مسالمت آمیز دانشجویی آن زمانی به اوج خود رسید که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت اسرائیل، با بیانیه هایی خواستار ایجاد شبه نظامیان مسلح در ایالات متحده و سایر کشورهای غربی برای حفاظت از جوامع یهودی شد. و نهادها، به این معنا که او در مورد نهادهای امنیتی قانون اساسی در این کشورها که بیشترین نقش را در تأسیس و تداوم دولت خود داشته اند، می خواهد دولت های صهیونیستی یهودی را به عنوان پاداش حمایت آنها از صهیونیست ها تأسیس کند. ایالت بیش از 75 سال
  • در پایان می گویم که بسیار مطمئن هستم که نازیسم صهیونیستی افشا شده و نقاب از چهره تروریستی شنیع آن به دست دانشجویان آمریکایی برداشته شده است و شمارش معکوس برای فروپاشی آن به شکلی شتابان آغاز شده است. همانطور که برای نازیسم مادر در آلمان، فرزندان آن در آفریقای جنوبی، و قبل از آن همتای آن در ویتنام جنوبی و جنگ آمریکا برای تداوم آن اتفاق افتاد.
  • وقتی این انقلاب، دستاوردها و استواری آن را بر اساس تجربه شخصی دنبال می‌کنم، احساس غرور می‌کنم، زیرا با این دانشجویان به عنوان مدرس در بسیاری از دانشگاه‌هایشان، مانند هاروارد، جورج تاون و شیکاگو آشنا شدم یکی از آنها در دانشکده حاکمیت در دانشگاه اول (هاروارد) و حریف من در آنجا، ریچارد پرل، معاون وزیر بود دانشجویان در سالن بزرگ به وزیر آمریکایی خود (پرل) حمله کردند و خواستار اخراج و محاکمه او به عنوان جنایتکار جنگی شدند که دستانش به خون مردم عراق آلوده است (فیلم سخنرانی در آرشیو ال جزیره که آن را به صورت زنده پخش می کند).
  • این انقلاب دانشجویی ممکن است آمریکا و جهان را تغییر دهد و آمریکای جدیدی را پایه گذاری کند که در حفظ امنیت و صلح، توقف جنگ ها و دستیابی به پیروزی برای مستضعفان در سراسر جهان مشارکت داشته باشد، انقلاب های مشابهی را در اروپا، خاورمیانه و حتی جهان سوم، در پیروزی برای عدالت و برابری، به ویژه در فلسطین اشغالی… و روزها در میان ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *