مقام سازمان ملل: آواربرداری از غزه ممکن است 14 سال طول بکشد

رسانه معلم به نقل از رای الیوم ژنو – (رویترز) – یک مقام سازمان ملل روز جمعه گفت که برداشتن حجم عظیمی از آوار از جمله مهمات منفجر نشده باقیمانده از جنگ ویرانگر اسرائیل در نوار غزه ممکن است حدود 14 سال طول بکشد.

کارزار نظامی اسرائیل علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بخش بزرگی از منطقه باریک ساحلی را با جمعیت 2.3 میلیون نفر به آوار تبدیل کرد و اکثر غیرنظامیان بی خانمان شدند و از گرسنگی و خطر بیماری رنج می بردند.

پر لودامار، یک مقام ارشد در سرویس مبارزه با مین سازمان ملل متحد، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت که جنگ حدود 37 میلیون تن آوار در این منطقه پرجمعیت به جا گذاشته است.

وی تصریح کرد: اگرچه تعیین تعداد دقیق مهمات منفجر نشده کشف شده در غزه غیرممکن است، اما انتظار می رود در شرایط خاص برداشتن آوارها از جمله آوار ساختمان های تخریب شده 14 سال طول بکشد.

وی افزود: ما می دانیم که معمولاً ضریب خرابی حداقل ده درصد مهمات است که شلیک می شود و کار نمی کند … ما در مورد 14 سال کار با 100 کامیون صحبت می کنیم.

وزارت بهداشت نوار غزه از کشته شدن 34 هزار و 356 فلسطینی و زخمی شدن 77 هزار و 368 فلسطینی دیگر در جریان عملیات نظامی رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر تاکنون خبر داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *