رسانه معلم # ازجمله هویت کلاسی به عنوان محیط یادگیری کتابخانه کلاس است تا دانش آموزان آن را مدیریت کنند و از کتاب ها استفاده کنند وگاهی کتاب های مرجعی وجود دارد که به عنوان رسانه یادگیری معلم از آن استفاده می کند این کتابخانه فضای دیداری کلاس را زیبا می کند وبه گونه ای بچه ها کتاب را یار دبستانی احساس می کنندوبا آنها زندگی می کنند این کتابخانه ها باهمت دانش آموزان ومعلمان وخانواده ها شکل می گیرد دفتر کتابخانه کلاسی یکی از مهم ترین اسناد ارزیابی دانش آموز واستعداد یابی آنهاست لازم است شهرداری وارشاد وخیرین در این زمینه فعالتر عمل نمایند
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیرو اجرای برنامههای سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی در مورد پوشش محلات هدف دفاتر تسهیلگری و در امتداد اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» از طریق ظرفیتها و امکانات موجود برای تجهیز کلاسهای درس به قفسه کتاب، در مرحله اول این طرح ۸۰ جلد کتاب و یک تا دو عدد سرگرمی برای هر قفسه از طریق مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون به ۱۰ استان ارسال کرد.
برهمین اساس به استانهای کهگیلویه و بویراحمد و یزد هرکدام ۲ قفسه، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان هرکدام ۴ قفسه، آذربایجان شرقی، ایلام، خراسان جنوبی هرکدام ۶ قفسه و آذربایجان غربی ۷ قفسه ارسال شد.
تحویل قفسههای کتاب کانون پرورش فکری به مدارس با حضور مسئولان استانی و نماینده استانداری در مراسمی انجام میشود.
طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در راستای برنامههای سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و تأکید رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت میگیرد.
پیشتر صحرایی گفته بود: «مطلوب ما در آموزش و پرورش این است که هر کلاس درسی یک کتابخانه کوچک داشته باشد تا به بالندگی تربیتی دانشآموزان کمک شود